SAS med ny reklambyrå och ny kommunikationsstrategi

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av fcx, 10 December 2013.

  1. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Resumé: Åkestam Holst vinner SAS

    Vad tror vi? Flipp, flopp eller ingen skillnad?
     
  2. Nystrom

    Nystrom Medlem

    Man får ju hoppas att det blir till det bättre. Tipset är väl att utnyttja tricksen från Norwegians reklambyrå för de har ju lyckats med att lura de flesta med att Norwegian alltid är mycket billigare fast så inte är fallet.....
    Hursomhelst, skall bli spännande att följa hur man avser stärka varumärket
     
    1 person likes this.
  3. varva77

    varva77 Medlem

    Kan säkert bli bra och det skall bli intressant hur de bygger varumärket med tanke på vad de tidigare har gått ut med som i sig jag tycker är lite motsägelsefullt, dvs främsta konkurrenterna påstås vara LCC's i Europa men samtidigt säger man nu senast att man vänder sig till de som flyger 10+ per år (antar att det också är det de menar med membership airline och tex sänker gränsen för silver och ger loungetillgång under lågsäsong, fö bra initiativ ).
    Att konkurrera med LCC och säga att man inte vänder sig till de som flyger mindre än 10- resor per år känns tveksamt. Inte heller lätt att öka kabinfaktorn från nuvarande låga 65-70%.
     
  4. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror att vi kommer att se en stor skillnad. Det som jag känner Åkestam & Holst så de gjort många idérika och innovativt kampanjer. Inte minst t.ex. till Ikea.
     
    1 person likes this.
  5. Ritz

    Ritz Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Den nya reklambyrån är duktig, men SAS måste ge dem chansen att göra mer imagebyggande reklam med utrymme för kreativa idéer och inte bara utbudsannonsering av varianten "Nu släpper vi 1000 billiga resor". Jag tror inte att man ska följa Norwegians spår på lågt pris eftersom man inte kan vinna över dem på pris. Ska bli intressant att se vad man hittar på. Men man får inte glömma att varumärket SAS är hårt inpräntat i de flestas huvuden och reklamen, hur kraftfull den än är, kan bara förändra så mycket.
     
    3 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×