Senaste nytt

SAS Mastercard - Ny avgift

palmen

Moderator
Tycker det är överskådligare och därmed enklare att skriva av pappersfaktura in i Betalo, än krångla med att logga in på internetbanken och leta reda på e-fakturan, kopiera kontonummer och OCR, kolla datum och belopp och sen ta bort på nätbanken.
Logga in i internetbanken är lika krångligt som att logga in på betalo, alla banker har väl "bankid i mobilen" för att logga in 2015? ;)
Själv tar jag upp fakturan i ett fönster och betalo i ett annat, sen är det bara köra "windows + högerpil" på ena fönstret och "windows + vänsterpil" på det andra (windows = windowsknappen som sitter mellan ctrl och alt). På så sätt ser man all information samtidigt på sin skärm och det blir oerhört simpelt att kopiera mellan dessa två fönster (alternativt om man kör med dubbla skärmar så blir det självklart ännu lättare :) )

Har nok svenskt personnummer og betaler skatt til sverige som alle andre ;)
I så fall förstår jag inte vad problemet är med ditt svenska personnummer, du får ta och testa skandiabanken så kanske det blir enklare, där får du även lite eurobonus-poäng :)
 

Glenn E

Medlem
För mig är det är bra tidpunkt att avsluta detta kort.
Det finns ingen anledning att behålla det även om det är gratis för det svarta Coop kortet är mycket bättre.
 

Brandten

Medlem
Tycker visserligen inte om avgifter för pappersfakturor jag heller men ni måste väl ändå hålla med om att det är lite ironiskt när folk här på BC reser med "billiga" first class biljetter till hela världen för att samla ihop sista poängen för att behålla status, och sedan gnäller på 25kr i fakturaavgift?
 

fcx

Medlem
Tycker visserligen inte om avgifter för pappersfakturor jag heller men ni måste väl ändå hålla med om att det är lite ironiskt när folk här på BC reser med "billiga" first class biljetter till hela världen för att samla ihop sista poängen för att behålla status, och sedan gnäller på 25kr i fakturaavgift?

Det är inte de stora inkomsterna man blir rik på, utan de små utgifterna...
 

Brandten

Medlem
Det är inte de stora inkomsterna man blir rik på, utan de små utgifterna...
Kände på mig att den skulle komma (brukar alltid köra med den själv) :)

Sen är det väl inga små utgifter att flyga first eller business när det finns ekonomi men det är en annan story. Vidhåller att jag tycker 25kr är fånigt att reta upp sig på.
 

Glenn E

Medlem
Tycker visserligen inte om avgifter för pappersfakturor jag heller men ni måste väl ändå hålla med om att det är lite ironiskt när folk här på BC reser med "billiga" first class biljetter till hela världen för att samla ihop sista poängen för att behålla status, och sedan gnäller på 25kr i fakturaavgift?
Ja det är ju konstigt och jag känner mig träffad.
Men vissa avgifter är helt onödiga och de ser jag till att undvika.
Men jag retar absolut inte upp mig.
Sedan gör jag andra till synes helt ologiska saker men jag har roligt under tiden.

Det kan ju vara så att eftersom SAS mastercard är så oattraktivt används det inte så mycket och då är detta ett desperat försök att få upp lönsamheten.
 
A

Aurora

Guest
25+45+19+23+22+12+34=180 x 12 = over 2000kr. Det er en flygresa i året bare i utgifter til pappersfakturer. Nå betaler jeg ikke fullt så mye HVER måned, men iallefall 1500kr/året...
 
Toppen