SAS Mastercard - Ny avgift

Diskussion i 'Kreditkort' startad av fcx, 23 Augusti 2015.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Från november införs en avgift på 25 kr per månad för pappersfaktura. Bra att tänka på för oss som inte använder kortet så ofta.

Torsi gillar detta.
  2. matte_ante

matte_ante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för varningen. Är det något som går att undvika?

3. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, genom att beställa e-faktura. Jag fick med en instruktion med senaste fakturan. Det gick kort och gott ut på att via internetbanken beställa e-faktura för eurobonus mastercard

4. Aurora

Aurora Medlem

Det er jo ikke noe uvanlig at man har avgift på pappersfaktura i dag - så for meg er dette en naturlig utvikling. Virker dog som at efaktura er mindre utbygget i SE enn NO, for det er jo et helt helsikkes arbeid å legge inn i nettbank her i SE. Mye enklere i Norge...

5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Nu vet jag inte vilken bank du har, men på min bank så är det "2-3 knapptryckningar" så är det klart. Kanske ska se över vilken bank du har i Sverige ;)

olo och FCT gillar detta.
  6. Christian R

Christian R DYKWIA

Papirfaktura, hvad er det!? Velkommen til nutiden ;)

Jan Petterson, olo, Foffer och 4 andra gillar detta.
  7. Aurora

Aurora Medlem

Har handelsbanken, og er ellers veldig fornøyd, men har enda ikke fått til å ordne efaktura. Virker å ha noe med personnr å gjøre.

8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Typ som den som Diners DK skickar varje månad?

Christian R gillar detta.
  9. Morgan

Morgan Medlem

Själv har jag återgått till pappersfakturor för allt utom kreditkorten - jag måste ju ändå knappa in allt på Betalo :)

10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Om det är personnumret som är orsaken kanske det inte är något fel på banken i sig. Kan tänka mig att norkst personnummer kan ställa till en del i de svenska systemen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!