Senaste nytt

SAS Mastercard eller BA Visa för bonusresa till USA

Googlade snabbt om kortet och hittade det här: Credit Cards - British Airways

Låter ju helt sjukt. 50k poäng direkt bara man handlar för $1000? Verkar dock det krävs ett amerikanskt SSN (social security number), finns väl ingen chans komma undan det? Har en adress i USA jag kan använda (har ett VISA-kort i USA redan...)
 
Last edited:
Googlade snabbt om kortet och hittade det här: Credit Cards - British Airways

Låter ju helt sjukt. 50k poäng direkt bara man handlar för $1000? Verkar dock det krävs ett amerikanskt SSN (social security number), finns väl ingen chans komma undan det? Har en adress i USA jag kan använda (har ett VISA-kort i USA redan...)

Nej du kan inte få det där. Men du får 5000 poäng när du skaffar kortet.

Följande problem har jag haft.

1) tog flera månader innan sammanslagningen skedde. Fick ringa & e-maila väldigt många gånger.
2) När jag väl fick ett konto fick jag mindre poäng/Tier. Saknar fortfarande.
3) Saknat poäng i princip varenda månad när jag jämfört mot köp.
4) Supporten är totalt hopplös. Du får bra svar men det händer absolut ingenting. Gäller även BA supporten förövrigt.
5) När jag nu sparat i hop en fin buffert och ska använda poängen så kostar det sjukligt mycket i avgifter för en bonusresa.

Jag ser helt enkelt inte värdet i kortet och kommer byta bort det nu under våren.
 
Ok låter lite jobbigt, men ändå överkomliga problem för mig. Ska ändå inte använda det som "huvudkort" men hoppas få ihop till en uppgradering av Atlanten en vacker dag...
 

Storsteffe

Medlem
BA. Om man bokar en WT+ BA släpper många platser nära avgång i CW. Man kan då boka en resa i god tid när det är rea och ha stor chans att uppgradera för 12500 poäng. Exempelvis finns det nu på fredag mycket platser i CW till New York trots att det är påsk.
 
Mm det är ju lysande :) Hittills har det aldrig gått för mig att uppgradera till business på SAS, så det är väl dags att BA får en chans istället...
 
Toppen