SAS loungen på Arlanda

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jacob, 5 Maj 2011.

1. Jacob

Jacob Medlem

Platsen som blivit ett andra hem för många mycket frekventa resenärer.

Vad händer där just nu och vad har skett sedan sist?

2. Jacob

Jacob Medlem

Sist imponerade SAS med att erbjuda vitt vin i en vinkylare med is.

Tycker dock det är synd att whiskyutbudet endast inkluderar Famous Grouse.
    Ett tag hade de Highland Park som är rätt trevlig (den har dom i Lufthansa Senator loungerna). Jura hade de också ett tag.

3. eramag

eramag Medlem

Matutbudet idag är något slags kött (med den klassiska chilin ovanpå), och något slags av något annat slag. Nu iväg till en CPH Economy Extra flygning. Lovar att lax serveras som sedvanligt.

Pretzels och vitt vin for the win!

Förlåt om jag låter bitter :)

4. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Seriös fråga. När jag uppnådde EBG och kom in på den sidan undrade jag om jag hade kommit rätt. Jag är alltså inte imponerad då jag tycker det är trångt och inte speciellt skön stämning. Och då har jag inte ens nämnt maten. Jag tycker själv att loungerna i Köpenhamn och London är klart bättre.

Är det här åsikter som andra också har eller är jag ute och cyklar?

5. Håller med, Business Loungen på Arlanda är minst lika trevlig som Scandinavian Lounge, och oftast lite mindre folk. Synd att det ingen av dem erbjuder en riktigt bra utsikt över banan. London är den bästa SAS-loungen jag varit i, utan konkurrens!

6. eramag

eramag Medlem

+1

CPH Scandinavian Lounge ligger ljusår framför ARN. Konstigt att det kan vara så stor skillnad.

7. jurgenb

jurgenb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bäst av allt är ju att öppettiderna på Loungerna på ARN ganska ofta innebär att man blir helt utan lounge om man har tidiga morgonflyg iaf från T5

8. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Kan ha att göra med att det går betydligt fler stora SAS plan från CPH, plus andra stora Star maskiner?

9. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Kastrups lounge är verkligen många gånger bättre. Det jag tycker är tråkigast med Arlandas är att maten varieras för sällan..

10. Tänk om SAS kunde öppna ett lounge spa i samarbete med Sturebadet - det hade varit något!

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!