Senaste nytt

SAS Loungen™ 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
ARN Scandianvian Lounge

Er det flere enn meg som bruker å sitte inne i denne "hulen"? :)

desk.jpg
 

MarcusC

Medlem
SAS Lounge ARN 17/5...Kom hit vid 18 tiden, personalen uppmärksammade på ett trevligt sättt att det är rätt fullt där inne (Scandinavian Lounge)..och yes it was....nästan lite Lufthansa A26 feeling där inne, spenderade 30 minuter i fåtöljerna utanför...nu strax innan 19 börjar det dock lugna ner sig. Dax för LX till ZRH.

Behöver ett råd inför returen, via MUC 0710....eller via FRA 0815.....dubbla awards med LH "Favorite flight" på MUC-GOT...eller sova 1 timme extra.....?!.
 

Jacob

Medlem
Behöver ett råd inför returen, via MUC 0710....eller via FRA 0815.....dubbla awards med LH "Favorite flight" på MUC-GOT...eller sova 1 timme extra.....?!.
München är ju otroligt mycket enklare att byta på än Frankfurt och har dessutom bättre lounger.

Får du dessutom dubbla kampanjpoäng skulle jag nog bita ihop för en timmes sömn. Går ju att sova lite ombord också...
 

MarcusC

Medlem
Tack Jacob...MUC it is...det var väl ungefär mitt resonemang...samtidigt som sömnen inte e helt fel heller...:). Mer poäng till mig och MUC !
 

MarcusC

Medlem
Ja ibland blir det inte som man tänkt sig iallafall....tech på flighten imorse till ZRH-MUC, lyckades komma av den och swiss bokade om mig till direktflighten ZRH-GOT ( Med City Airline) tror jag får EB Extra poäng på den, men frågan är, kan jag begära mina ursprungliga miles&more poäng för ZRH-MUC-GOT ??......som ju var tanken.!
 

Jacob

Medlem
men frågan är, kan jag begära mina ursprungliga miles&more poäng för ZRH-MUC-GOT ??......som ju var tanken.!
Det borde du få. I alla fall när SAS ställer till det så får man alltid poäng för ursprungliga bokningen, ja förutsatt att den skulle gett mer poäng då...
Vet inte om det blir knepigare när Lufthansa är inblandat, men inget att förlora.

Hur är City Airline föresten?
 

MarcusC

Medlem
Hur är City Airline föresten?

City är helt ok,..är väl ingen super fan av Erj 145...

Ombordservice är hygglig,svenska + engelska tidningar. Fri mat och dryck (mat är frukost eller smörgås) av bra standard.

Det man saknar ex vis i Zrh är de inte har någon koppling till star (ingen lounge etc). På la dvetterko har EBG dock tillgång till SAS Lougen, samt deras flyg ger åtminstonde SAS extra poäng. Så överlag är de rätt trevliga flyga med. Är dock lite bekymrad inför skyways övertagande...

Hade hellre sett ett närmare samarbete med SAS ;)...som typ wideröe....men det lär ju inte hända..
 

jurgenb

Medlem
MUC alla gånger framför FRA helt klart! MUC är dessutom längre söderut och bara det gör ju att man blir gladare ;)
 

Fredrik

Medlem
Nu sitter jag i Asianaloungen i satelliten som SQ anvander. Jag och en person till ar de enda gasterna pa F-sidan. Jag ar inte helt impad av moblemanget men ska kolla matutbudet...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen