Sas Lounge terminal 5 Arlanda, höger/vänster

Diskussion i 'Lounger' startad av Top Floor Studios, 2 Maj 2016.

1. Top Floor Studios

Top Floor Studios Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    flyger business class idag, blev invisad åt höger. Sist (sas plus) fick jag gå till vänster. Tyckte nog den åt vänster är bättre. Tystare tyst-avdelning, halvliggande stolar och skönare planlösning. Är jag ute och cyklar?

2. Loungen på vänster sida är SAS Gold Lounge och det är för Star Alliance Gold resenärer.
    Loungen på höger sida är SAS Lounge (före detta SAS Business Lounge) och det är för resenärer i SAS Plus och i Business.

Om du inte har Star Alliance Gold status, hänvisas du till SAS Lounge på höger sida.

3. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "Sist" kanske var när loungerna renoverades och den ena var stängd?

4. Top Floor Studios

Top Floor Studios Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så om ni är EBG eller över, men reser i Plus eller Business, vilken brukar ni välja? (Behöver inte begränsas till Arlanda).

5. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På Arlanda - vänster (*G). På CPH tar jag ofta nedre (Business) eftersom det är mindre trångt (beroende på tid på dagen).

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS Gold lounge är normalt sett bättre än businessloungen. Detsamma gäller Lufthansas Senator-lounger vs deras businesslounger. Samma sak med American Flagship vs Admirals Club och British Airways Galleries First vs Galleries Club.

Kort och gott kan man säga att status vinner över kabinklass över lag. Givetvis finns det dock undantag.

7. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Säger inte att det är rätt eller fel, men lite tråkigt för oss som har svårt att uppnå de ädlare metallerna/stenarna i olika bolag. Å andra sidan har jag tack vare BC.se möjlighet att gå på Diners-lounger också när jag åker ekonomi, något jag finner hästlängder bättre än att sitta i terminalen som jag gjorde innan :D

DanielKif och Magnus Boström gillar detta.
  8. Moco

Moco Medlem

Förutom i CPH då, där det är som att kliva in i Dante's inferno att ta trappan upp till Gold :D

h9kh9k, El0, olo och 1 annan gillar detta.
  9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det är inte direkt en trevlig lounge.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!