Senaste nytt

SAS lounge, komma in utan status? Funkar detta?

Direktorn

Medlem
Hade i tillägg mitt Ubercoola Amigo Gold i min bokning. Min gäst med annan bokning skannade bara och gick in efter mig. Fungerar.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Hur vet du att någon plankar? Den efter dig kan ju ha ett eget EBG?
Om folk inte scannar sin biljett / drar sitt kort så är det ganska uppenbart, dock så hade jag rent ut sagt inte armbågat någon utan enbart sagt till personalen i loungen att de har en snylt gäst. Stör mig extremt mycket då folk försöker få saker utan att betala för sig.
Jag skulle kunna gästa in personen i fråga istället om han/hon ber om det, då har det i alla fall gjorts på ett ok sätt.
 

Bryant

Medlem
Om folk inte scannar sin biljett / drar sitt kort så är det ganska uppenbart, dock så hade jag rent ut sagt inte armbågat någon utan enbart sagt till personalen i loungen att de har en snylt gäst. Stör mig extremt mycket då folk försöker få saker utan att betala för sig.
Jag skulle kunna gästa in personen i fråga istället om han/hon ber om det, då har det i alla fall gjorts på ett ok sätt.

Då är jag med. Trodde du menade att en som scannar sitt kort kommer in efter dig.

Efter att ha läst här så borde det fungera att glida in utan status om man tar rygg på en EBG.
 

NotRyan

Medlem
Om folk inte scannar sin biljett / drar sitt kort så är det ganska uppenbart, dock så hade jag rent ut sagt inte armbågat någon utan enbart sagt till personalen i loungen att de har en snylt gäst. Stör mig extremt mycket då folk försöker få saker utan att betala för sig.
Jag skulle kunna gästa in personen i fråga istället om han/hon ber om det, då har det i alla fall gjorts på ett ok sätt.
Jag brukar få knuffa tillbaka folk nästan varje dag när jag är på väg till pendeltåg eller tunnelbana när dom försöker smita in bakom mig, det dröjer dock bara till nästa aningslösa person kommer så är dom igenom, det är ett hån mot oss som betalar 790 kr varje månad :-( I loungen har jag dock inte sett det ännu...
 
D

Deleted member 4140

Guest
Jag brukar få knuffa tillbaka folk nästan varje dag när jag är på väg till pendeltåg eller tunnelbana när dom försöker smita in bakom mig, det dröjer dock bara till nästa aningslösa person kommer så är dom igenom, det är ett hån mot oss som betalar 790 kr varje månad :-( I loungen har jag dock inte sett det ännu...
Ja så det brukar bli, gjorde det imorse på väg ifrån Hötorget och personen i fråga började skrika på mig på något språk som jag inte förstår och bete sig allmänt hotfullt. Men jag antar att det här kommer att sluta olyckligt för eller senare så det är bara gilla läget och inte bli förbannad längre.
 
Toppen