SAS Lounge Helsingfors - access med Finnair biljett?

Diskussion i 'Lounger' startad av Banja1982, 11 Februari 2015.

1. Banja1982

Banja1982 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Flyger inom kort till USA med byte i Helsingfors, tänkte prova på SAS Lounge där. Är Eurobonus guldmedlem, dock flyger jag med Finair och byte i New York till American Airlines.

Ger mitt eurobonus gold tillträde till loungen?

Stort tack för svar!

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr ingen access då du inte flyger med Star Alliance. Dock är SAS Lounge i Helsingfors knappast värt ett besök i min mening.

3. trekker

trekker Medlem

Dar tycker jag du har fel. Den loungen ar battre an SAS Gold pa ARN da den har battre mat och ar mycket lugnare. Dock sa har de ingen starksprit och vinsortimentet ar inget vidare, sa om det ar detta man ar ute efter sa ar ju loungen ingen hit.

Christian R, fcx och Flood gillar detta.
  4. Jacob

Jacob Medlem

Du kan däremot betala för inträde till någon av Finnairs lounger i Helsingfors.

5. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fatet med de blå fazer-bitarna skojar man inte bort. ;)

Sander, ulagun, Thornado och 1 annan gillar detta.
  6. trekker

trekker Medlem

Som @Jonas C sager sa far du inte tilltrade till en one world lounge med star alliance kort. Men fyll i lounge meeting traden nar du ar pa plats att du vill bli gastad sa kanske nagon ar dar och kan slappa in dig.

7. trekker

trekker Medlem

Det ar tack vare dessa Fazer-bitar som jag lyckas komma undan med en vecka i Finland, barn ar lattmutade :) Och i SAS loungen ar dom ju inte overvakade som hos Finnair!!

8. Banja1982

Banja1982 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har erfarenhet av ekonomi i finair till new york? Tips på bra platser etc?

Stort tack för snabba svar .)

9. nrdbck

nrdbck Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är på plats just nu, fatet är överfyllt FYI.

Flood och trekker gillar detta.
  10. trekker

trekker Medlem

Jag kommer passera HEL pa fredag morgon men med AY vilket betyder att fatet ar overvakat av loungereceptionen - svart att ta mer an en nave da :( Kanske kan bli en pa vagen in och en ut om man inte gar fram och tillbaka mellan premium och business forstas......

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!