Senaste nytt

SAS linje Köpenhamn-Bangkok SK 973/972 läggs ner

VonMögen

Medlem
Det är skilnad från THAI/Turkish Airlines.

Både THAI och Turkish Airlines hade/har plan att köpa egna Boeing B777-300ER plan, därför utbildning för kabinpersonal/piloter är investering.
Medans SAS har inga planer att köpa B777-300ER, så att utbilda kabinpersonal/piloter är ren kostnad som de inte får tillbaka senare.

Kanske hade varit en intressant väg för SAS att vandra, även om SAS valt Airbus sedan tidigare på sina longhauls ... Det var oxå lite mer egoistiskt tänkt att Jets sviter skulle underhålla mig till SFO :)
 

Bryant

Medlem
Ang PEK och BKK så tror jag att PEK renderar i mer pengar för SAS. Till BKK är det ju många som bara vill åka så billigt som möjligt. Sverige har en hel del direktlinjer till Thailand tack vare charterflygen.
 

Dr. Miles

Expert
och andra skäl kan vara att Köpenhamn-Beijing rotation kan hateras av ett flygplan medans nuvarande Köpenhamn-Bangkok kräver två flygplan i rotation.
 

flygaren

Medlem
Det har du nog rätt i, Peking är väl mer "Business stad" än bangkok.
Blir intressant att se hur resvägen ser ut om man söker CPH-BKK när sas inte trafikerar till BKK. CPH-PEK-BKK? :)
 
Ang PEK och BKK så tror jag att PEK renderar i mer pengar för SAS. Till BKK är det ju många som bara vill åka så billigt som möjligt. Sverige har en hel del direktlinjer till Thailand tack vare charterflygen.

Pratade med en på SAS och BKK kärran har för få business stolar för att bli lönsam då man också behöver två kärror för att snurra runt då många ecco biljetter går billigt
 
Toppen