Senaste nytt

SAS leasar ytterligare en Airbus A340

Kabinen kändes lite sliten, men överlag gillade jag det SAS har fått till med RKP. Plus för stolen som är bättre än SAS gamla, om man nu inte reser i SAS PLUS då. Skärmen också en stor förbättring mot SAS gamla maskiner. Hade absolut kunna tänka mig den här i Business en gång till.
 

Attachments

  • IMG_20150319_182153.jpg
    IMG_20150319_182153.jpg
    {memory} MB · Visningar: 4 031
  • IMG_20150319_182207.jpg
    IMG_20150319_182207.jpg
    {memory} MB · Visningar: 1 938
  • IMG_20150319_184551.jpg
    IMG_20150319_184551.jpg
    {memory} MB · Visningar: 993

NotRyan

Medlem
Hamnade på denna CPH-ORD i går: Bakre C cabin, katastrofalt dåligt.
Trots att personalen kämpade på och gjorde ett jättejobb.
Skärmarna slutade fungera vid första serveringen, liksom stolarna. Som sedan personalen måste justera manuellt. (behövs två personal för det)
Näää, för fullpris C är detta int OK. Ful inredning, obekväma stolar. Icke fungerande teknik.

Det måste du ju få lite Eurobonus-poäng för... Anmäl på Customer Care - SAS
 

tomle

Medlem
SAS verkar ha gjort eqipment change på SK903 på lördag från nya A333 till denna (jämför med deras vanliga 343 och SK903 på lördag har annan konfig).
Minus börjar på rad 20 med exit på rad 31. Vad ska man välja för säte?
Flighten ser även full ut, de säljer inga biljetter. Konsensus i tråden verkar vara att det inte lönar sig att uppgradera med poäng till Plus?
Kanske ta det lugnt och hoppas på OpUp som Diamond...

Edit: Äh nu hittade jag ju en seatmap här i tråden. Verkar som om jag har LAN-kärran hem via CPH istället, på den börjar Minus på rad 16 med exit på rad 24. Blir dock inte klok på vad det är för kärra till EWR, enligt seatguru ska minus börja på rad 23 på SAS 343 men på lördag börjar det på rad 20... Dock så matchar seat plan på SAS hemsida den på Seatguru för A333 V1 även om det står A340-300 på SAS sida :confused:
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
@tomle: Flyger du hem med sena flighten från Newark?

SK901/902 kommer, om man ska tro ExpertFlyer, under sommaren i stort sett enbart trafikeras med LN-RKP (LAN-kärran). SAS kommer dock inte sälja Plus-biljetter på den flighten eftersom LAN-kärran inte har någon riktig Plus-kabin.

SeatGuru är för övrigt så dåligt uppdaterad och fylld av (enligt mig) felaktig information så den tycker jag inte ens är värd att spendera tid på.
 

jth

Medlem
@tomle : Det med all sannolikhet den A340 som nu i veckan går på ARN-ORD (OY-KBM, den är målad i star alliance-färger och har 330 konfig). Den byter om med A330:n till EWR på lördag. From söndag är det bara A330 igen från ARN, då verkar det som att man hoppas på att den sista maskinen är tillbaka från retrofit. Tydligen är OY-KBM from måndag tillbaka till sin "normala" rutt CPH-IAD där den oftast brukar synas, om man ska tro seatmap på expertflyer .
 

Wendestam

Medlem
LAN-kärran verkar i alla fall gå som SK943 (CPH-ORD) söndag. Har en biljett bokad i Plus (S) där det är tre rader (2+4+2) i kabinen... Håller tummarna för en spontan upgradering. Annars blir det ett långt och surt mail till diamant supporten...
 

Attachments

  • SK943.png
    SK943.png
    4 KB · Visningar: 663

tomle

Medlem
Det var en vanlig A343 till EWR. Ska dock tillbaka från EWR med LAN kärran. Checkade precis in och frågade om man kunde uppgradera med poäng. Fick till svar att det inte finns plus på denna kärra och att C var fullt. Man skulle alltså plockat rad 11 när den var ledig...
 

pljung

Medlem
Är inbokad på SK902 27/8 i GO, och det verkar vara LAN-kärran.
Är nödutgångsplatserna 24 A & B ok, eller är springet till toaletterna allt för störande?
 
Toppen