Senaste nytt

SAS leasar ytterligare en Airbus A340

Viking75

Medlem
En Y konfig hade varit bra men som länken ovan antyder är interiören relativt ny och bra. Jag kan bara se fördelar med det här. Det vore suveränt om BKK kunde användas vintertid och man har ökad kapacitet på SFO som garanterat kommmer ge resulat.

Jag har en fråga! Har inte sas pga tidigare 340 en god möjlighet att serva och byta delar billigt till de 2 extra motorena som vi alla vet slukar extra bränsle? I så fall är ju den billiga hyran samt redan befintligt material en mycket bra kombo....
 

Dr. Miles

Expert
LAN Business class på Airbus A340
5392425688_9741a8662b_z.jpg

(Foto: LAN Premium Business Cabin by : rolleyes:, on Flickr)

5391825265_7492412708_z.jpg

(Foto: Lan Premium Business Lie-flat Position by : rolleyes:, on Flickr)
 

Hall

Medlem
Det sies at flyet vil gå ganske fast OSL-EWR pga høy load i økonomi på ruten, og lav load på biz og eco ekstra.....

Verkar lite dumt att köra en A340 på företagets kortaste IC-flight. Mycket cargo?

Jag drömmer ju sedan länge om IAH vilket vore en hyffsad sträcka för en A340 från bland annat OSL.
 

Fredrik

Medlem
Anledningarna Henrik Pedersen skriver är nog mer troliga. Den här bussen behövs också bara för att upprätthålla rutterna. Kom ihåg att BKK lagts ned över sommaren och vill man återöppna den rutten utan att behöva stänga något annat behövdes ett till plan.
 

Concorde

Founding Member
Sluta kalla Premium Coach/Extra för Y!!! I typ hela världen utom i SAS värld är Y=coach.

Fin kärra f.ö., bra att dom tar in fler maskiner.
 
Toppen