Efterföljande SK674 fick också avbryta och landade precis som ni på bana 19R istället.Hej, precis landat efter att jag fått uppleva den gamla ’godingen’ från Jet Time dessutom första gången missed landing på Arn.. strax innan landning var det full throttle och cirkulera ett slag innan landning.. Med det sagt så ja, det var wetleasing, både kärra och personal från Jet Time. Servicen var inget att klaga på i Plus, men hårdvaran.. suck.. tightare än tightare och slitet och skitigt.. ska testa och lägga ett complaint till SAS. Återkommer med resultatet. Enligt uppgift skulle kärran utgå från CPH till en del rutter.. men de fick kanske en shortage på sina a320N..
Det står ju i artikeln ovan varför fler JetTime-kärror nu är inne. Problem hos CityJet. Oklart vad men det ryktas om pilotbrist.Detta är ju enbart för en kort period, även om de så klart inte är någon höjdare att åka med Jettimes plan. Om det beror på sena leveranser på Airbus A320Neo eller om det beror på att flera av SAS Airbus plan i Köpenhamn nu står näst i kö på att gå igenom kabinuppdatering låter jag vara osagt.
Men många nya plan är påväg närmaste åren efter förra veckans stora order på A320 Neo. Kommande 5,5 år kommer 62 A320Neo, 1 A330-300 Enhanced samt 8 A350-900. Totalt 71 plan! Det ger ett genomsnitt på ca 1 fabriksnytt Airbus plan varje månad kommande 5,5 år! Inte illa!