Senaste nytt

SAS Lanserer Smart Pass for EuroBonus Gull

agehall

Medlem
Jag såg dem aldrig under trialperioden och jag blev faktiskt riktigt förvånad när jag läste i Scanorama att de ska rulla ut det på riktigt till EBG i höst.

Jag förstår verkligen inte vitsen med detta.
 

flying

Medlem
Någon som sett röken av dessa "smart pass" eftersom att de enligt SAS press realease skulle va tillgängliga från september.. Eller det kanske är som SAS Iphone app att väntas tid INTE är över! Eller vill SAS bara att vi spelar deras Ipone spel på våra telefoner medas vi väntar på deras intsällda flyg!
 

eramag

Medlem
Någon som sett röken av dessa "smart pass" eftersom att de enligt SAS press realease skulle va tillgängliga från september.. Eller det kanske är som SAS Iphone app att väntas tid INTE är över! Eller vill SAS bara att vi spelar deras Ipone spel på våra telefoner medas vi väntar på deras intsällda flyg!

Inget här :)
 

Roger J

Medlem
Jag gillar att prova nya grejer. Men förstår inte heller vitsen riktigt. Streckkoden på mobilskärmen är helt OK eftersom det fungerar på alla flygplatser i hela Europa typ. Sedan när de flesta telefoner har tekniken inbyggd så visst - givet att tekniken spritts tillräckligt på flygplatserna/flygbolagen.
Och hur många är egentligen beredda att sätta ett stort permanent klistermärke på sin lur?
Men skicka hit ett bara så får vi väl se om man gillar det...
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag har noterat att läsarna har börjat dyka upp på alla möjliga ställen, så jag skulle tro att de börjat med att rulla ut dessa innan de börjar skeppa stickers i stor omfattning.

Personligen kommer jag att ha mitt klistermärke i telefonen. Eller möjligen på ett plastkort sittandes på en jojo (ni vet, sådan som man hade till liftkortet förr i tiden...) så att jag kan ha den i min resekavaj och dra fram den enkelt. Chansen är dock stor att jag skippar det helt.
 

Roger J

Medlem
Jag har noterat att läsarna har börjat dyka upp på alla möjliga ställen, så jag skulle tro att de börjat med att rulla ut dessa innan de börjar skeppa stickers i stor omfattning.

Personligen kommer jag att ha mitt klistermärke i telefonen. Eller möjligen på ett plastkort sittandes på en jojo (ni vet, sådan som man hade till liftkortet förr i tiden...) så att jag kan ha den i min resekavaj och dra fram den enkelt. Chansen är dock stor att jag skippar det helt.

Jag förstår att denna teknik kommer bli stor framöver, men om man tills vidare ska ha med sig en sticker separat, vad är då fördelen jämfört med idag? Dessa stickers kommer ju knappast fungera på de flygplatser där det inte går att dra ett kort eller scanna en streckkod...
 
Toppen