Senaste nytt

SAS lanserar direktlinje Stockholm Arlanda-Hong Kong

Status
Stängd för vidare inlägg.

NyfikenGrau

Medlem
Bästa destinationsnyheten på länge, jag är dels glad för alla satsningar på ARN, dels glad för alla europeiska bolag som vågar satsa på Ostasien och utmana gulfbolagen. Känns också som högst business-potential av destinationerna i Sydostasien, kanske till och med hela Asien.
 
Star Alliance Book and Fly viser direkteforbindesle til: Auckland, Beijing, Mumbai, New Delhi, Guam, Jianjing, Taipei, Dalian, Chengdu, Chongqing, Wuhan, Yijinhuoluoqi, Tianjin, Seoul, Osaka, Tokyo, Ho Chi Minh City, Singapore og Phuket.

Hvis ikke der kommer en bred interline aftale tror jeg ikke på ret mange transitpassagerer - Det er vel næsten kun Taipei der har tilstrækkelig frekvens. Men jeg tror helt sikkert på SAS Codeshare til Taipei.

Ang. Flytype blive det vel en A340 pga. cargo.
 

Alx

Medlem
Jättekul! Särskilt att SAS äntligen vågar satsa på ARN. Hong Kong är ju en riktigt trevlig stad så det blir nog användbart. Men nog var det lite oväntat med en destination som inte är en Star hub. Jag räknade helt klart med Singapore. Hur som helst så är jag övertygad om att SAS såklart själva har koll på att det finns goda förutsättningar för en HKG-linje. Lycka till!
 

Moco

Medlem
Gäsp, Asien... Räcker det inte? Var är Latinamerika eller Afrika?
Känns inte som att man kommer att kunna konkurrera med de redan etablerade spelarna här.
 
Jättekul!!
Det är inte ofta SAS lanserar nya ic linjer och än mer sällsynt från Arlanda!!
Jag antar att Hong Kong linjen ska flygas med nya Airbus A330-300E eller A340-300.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen