Senaste nytt

SAS lanserar 21 nya rutter

twiggs

Medlem
Varför skulle Tel Aviv det vara någon skillnad på konceptet bara för att Tel Aviv är utanför Europa? Jag tror att det är i det närmaste helt uteslutet att det kommer att vara någon fri catering (förutom den där koppen med kaffe som tydligen börjat ingå) bak i kabinen.

Linjen OSL-LPA är betydligt längre och där ingår just ingenting!
 

Palazzi

Medlem
Varför skulle Tel Aviv det vara någon skillnad på konceptet bara för att Tel Aviv är utanför Europa? Jag tror att det är i det närmaste helt uteslutet att det kommer att vara någon fri catering (förutom den där koppen med kaffe som tydligen börjat ingå) bak i kabinen.

Linjen OSL-LPA är betydligt längre och där ingår just ingenting!

Trodde det var den praxis de efterlevde, att extraeuropeiska rutter ska ha fri catering... Men om det inte ingår på OSL-LPA (var faktiskt omedveten om att SAS flög den rutten) så är det ju otroligt om det skulle komma på Tel Aviv rutten...
 

Palazzi

Medlem
Att min fråga är den enda som inte besvarat på deras Facebook-sida senaste timmen indikerar väl också att twiggs har rätt. Om det hade varit fri catering hade de nog varit snabba att exklamera faktumet.
 

twiggs

Medlem
För övrigt kan jag bara säga grattis! Det är en enorm potential i linjen CPH-TLV (två helt magnifika städer, som någon på Facebook skrev btw!) enligt min bedömning. Det som gör den betydligt mindre attraktiv är tidtabellen, då man inte kommer till ARN/OSL/HEL/GOT/m fl utan övernattning. Tråkigt måste jag säga.

Och nej, det blir vanligt europeiskt koncept på linjen!
 

Dr. Miles

Expert
Det som gör den betydligt mindre attraktiv är tidtabellen, då man inte kommer till ARN/OSL/HEL/GOT/m fl utan övernattning. Tråkigt måste jag säga.

Och nej, det blir vanligt europeiskt koncept på linjen!

Som nämndes redan, det är nog bättre att flyga med t ex Lufthansa/SWISS till Tel Aviv från de städerna, då ingår catering också i priset och om man har tur finns det IFE också.
 

twiggs

Medlem
Som nämndes redan, det är nog bättre att flyga med t ex Lufthansa/SWISS till Tel Aviv från de städerna, då ingår catering också i priset och om man har tur finns det IFE också.

Lufthansa/Swiss i all ära, men ska jag vara riktigt ärlig så tycker jag att det är ett himla tjat över dessa två ting. Själv är jag aldrig beredd att betala ur egen ficka för att få äta mat som jag på förväg inte kan styra över. Jag förstår inte att någon kan hurra över en liten bricka med någon slags vidrig maträtt som för tankarna till en skolmatsal i det fjärran Sovjet. Och klarar man sig inte under ett antal timmar utan att behöva se på film/spela spel så vet jag inte riktigt vad man är för människa. Läs en bok om det är så tråkigt för herrans namn!

Jag inser dock att vi alla prioriterar olika saker (för mig är sömn och rikligt med vatten, frukt och juice på resan ackompanjerat tillsammans med en trevlig bok allt på resan), men vissa saker är för mig en gåta. Ät på någon av CPH:s alla restauranger/lounger och sen när du landat på TLV igen. Köp dig en kall dryck på resan om du blir törstig eller drick av det kostnadsfria kaffet.

Varför skall flyget behöva förvandlas till en gourmetrestaurang eller biosalong? Varför ser man gratis mat på flygplan som något naturligt medan man lätt kan åka tåg långa sträckor utan att just något ingår?
 

Palazzi

Medlem
Som nämndes redan, det är nog bättre att flyga med t ex Lufthansa/SWISS till Tel Aviv från de städerna, då ingår catering också i priset och om man har tur finns det IFE också.

Synd bara att varje gång jag söker resor till Tel Aviv med nämnda bolag så får jag restider på 15h... Jag har ju inget emot att sitta i louncherna, men 15h på en 4h rutt..... Så fort man kommer ner på flygtider runt 7h så har priserna dubblerats :(..

Samma problem verkar det vara på Turkish Airlines. 3700kr T/R (18h flygtid enkel).... 5800kr (6h enkel). Sen flyger väl inte Turkish från OSL heller?

Bästa kompromissen på sträckan ser ut att vara Austrian....
 

Palazzi

Medlem
Lufthansa/Swiss i all ära, men ska jag vara riktigt ärlig så tycker jag att det är ett himla tjat över dessa två ting. Själv är jag aldrig beredd att betala ur egen ficka för att få äta mat som jag på förväg inte kan styra över. Jag förstår inte att någon kan hurra över en liten bricka med någon slags vidrig maträtt som för tankarna till en skolmatsal i det fjärran Sovjet. Och klarar man sig inte under ett antal timmar utan att behöva se på film/spela spel så vet jag inte riktigt vad man är för människa. Läs en bok om det är så tråkigt för herrans namn!

Jag inser dock att vi alla prioriterar olika saker (för mig är sömn och rikligt med vatten, frukt och juice på resan ackompanjerat tillsammans med en trevlig bok allt på resan), men vissa saker är för mig en gåta. Ät på någon av CPH:s alla restauranger/lounger och sen när du landat på TLV igen. Köp dig en kall dryck på resan om du blir törstig eller drick av det kostnadsfria kaffet.

Varför skall flyget behöva förvandlas till en gourmetrestaurang eller biosalong? Varför ser man gratis mat på flygplan som något naturligt medan man lätt kan åka tåg långa sträckor utan att just något ingår?

Mat var ju faktiskt något naturligt även på tågsträckor förr i tiden.... Lågprisflygen kommer väl antagligen att reformera konsumentens preferenser inom snar framtid till att inte längre innefatta flygmat.

Sen tycker jag väl att det är överdrivet att raljera över människors preferenser. Vissa föredrar att läsa en bok (som du, och jag) och vissa gillar att se på film.

PS. Jag gillade skolmaten (dock var jag inet bosatt i Sovjet) ^^
 
Toppen