Senaste nytt

SAS lanserar 21 nya rutter

Tjaeng

Medlem
Skönt med avgång från Tel Aviv som inte är allt för tidigt på morgonen, men anslutningar fungerar inte i Köpenhamn

Jag utgår ifrån att möjligheten att boka anslutningar dyker upp någon gång snart.

. Komfortmästtigt kanske det är skönare att flyga en Airbus 330 från Zürich än Airbus 319 från Köpenhamn (det faktum att det är direktflyg borträknat).

Utan tvekan. Dock så är det väl som så att TLV är en pelle till rutt för SWISS A330 -> Den enda som ofta byts ner till en A320 närhelst widebodies behövs annorstädes pga maintenance, tekniska fel osv.

Norwegian flyger väl ARN-TLV sedan tidigare?
 
Någon som vet vilket servicekoncept man kommer köra med? Är det BoB som gäller i economy eller kommer det vara fri catering? Det är ju trots allt utanför Europa, dock ett medelhavsland. Vill minnas att på flygningarna till Dubai så var det fri catering.
 

Palazzi

Medlem
Stämmer! 1 gång i veckan..

Tittade lite snabbt på Norwegians och SAS hemsidor. SAS är 30% billigare på nästan alla datum..... får se om Norwegian sänker priserna nu.. Iofs så erbjuder ju Norwegian även en ARN-linje

Helt otroligt vilket uppsving Tel Aviv fått senaste två åren! Norwegian öppnade en linje förra säsongen, och nu SAS. Till det så utökar lågprisbolagen; Easyjet, Germanwings & Air Berlin ( Air Berlin fortfarande lågpris?) antalet avgångar... Sedan tidigare flyger ju de flesta etablerade bolag i Europa på linjen.
 

Tjaeng

Medlem
Någon som vet vilket servicekoncept man kommer köra med? Är det BoB som gäller i economy eller kommer det vara fri catering? Det är ju trots allt utanför Europa, dock ett medelhavsland. Vill minnas att på flygningarna till Dubai så var det fri catering.

Förmodligen samma koncept som övriga europaflygningar. Dubai flögs ju med A330/A340 (?).
 

Palazzi

Medlem
Förmodligen samma koncept som övriga europaflygningar. Dubai flögs ju med A330/A340 (?).

Jag är osäker...

På allt för lösa grunder så skulle jag säga fri catering... Vet att SAS tog bort fri Catering till Moskva, men det är ju ändå inom Europa (lite halvt iaf :p)..

Skulle ju vara underligt om en enda destination i deras linjenär utanför Europa skulle exkluderas fri catering; men man vet ju aldrig..

Vet att en del bolag väljer att räkna in Israel i Europazonen på bokningar, men verkar inte gälla SAS (Tel Aviv finns inte som ungdomsbiljett, vilket alla andra Europadestinationer gör..)

Det som talar emot fri catering är väl flygtiden om ca 4h 20min från CPH. Om dem vill propagera för att fri catering baseras på flygtid så kan dem hänvisa till att ARN- AGP (Malaga) har i princip samma...
 

Jonas C

Medlem
Förmodligen samma koncept som övriga europaflygningar. Dubai flögs ju med A330/A340 (?).

Om man kikar på konkurrenterna LH, LX, AF, etc så kör de med samma servicekoncept som på long haul, i bägge kabiner på TLV rutten. Men SAS, är ju SAS trots allt så det skulle inte förvåna mig om "monkey" service var fallet på denna 5 timmars rutt. De försöker ju trots allt konkurrera med Norwegian.
 

Dr. Miles

Expert
SAS körde charter till Eilat, Israel för några år sedan och det var BoB som gällde.

Jag satsar som följande:
  • Wide-body plan till Tel Aviv: fri catering
  • Narrow-body plan till Tel Aviv: BoB
 

Palazzi

Medlem
SAS körde charter till Eilat, Israel för några år sedan och det var BoB som gällde.

Jag satsar som följande:
  • Wide-body plan till Tel Aviv: fri catering
  • Narrow-body plan till Tel Aviv: BoB

Om du får rätt så blir det ingen fri catering iaf... SAS skriver att sträckan opereras med A319 & A321
 
Toppen