Senaste nytt

SAS lågpriskalender - 1,3 miljoner enkel till San Francisco?

AABack2ARN

Medlem
Det är ju något seriöst fel på den där lågpriskalendern. Uppenbarligen finns SFO som alternativ från GOT (och ger fortfarande de idiotiskt höga priserna) och finns även som aletrantiv från bla OSD (men dock utan att något pris kommer upp). Men från ARN finns inte ens SFO som alternativ i listan...

ARN-PVG finns däremot med och ger att alla biljetter alla dagar kostar cirka 11000 kr vardera vägen. Klickar man sig vidare ser man att de flesta dagar finns det biljetter för 3300-5000 kr men flertalet hemresor ligger i prisintervallet 11000 kr (SAS Plus)

dessutom har funktionaliteten försvunnit som kontrollerar minsta frånvaro vilket gör att man kan hitta priser exempelvis CPH-SFO i lågpriskalendern i storleksordningen 5000 kr vardera vägen men när man klickar sig vidare blir priset 24000 kr på grund av att minsta frånvaro inte uppfylls.

De senare problemen tycker jag är allvarligare än fantasipriserna eftersom en del kan faktiskt lockas att klicka vidare när de ser dessa priser och sedan bli positivt överraskade. "Wow det kostade inte 800 000 kr utan bara 7600 kr! Fantastiskt billigt :)". De andra priserna kan vara mycket mer avskräckande.

Dags för SAS IT att avgå kanske ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Problemet är väl de som är kvar på SAS och står för beställningarna gentemot den nya leverantören. Outsourcingbolag gör vad de blir tillsagda om vare sig mer eller mindre (i de flesta fall).
 

NotRyan

Medlem
Problemet är väl de som är kvar på SAS och står för beställningarna gentemot den nya leverantören. Outsourcingbolag gör vad de blir tillsagda om vare sig mer eller mindre (i de flesta fall).

SAS outsourcade sin IT för länge sedan, det de gör nu är att byta outsourcingleverantör.

Det tål att upprepas.... För att en outsourcing skall bli lyckad krävs att man har god beställarkompetens inhouse.

Det känns inte spontant som att just detta med beställarkompetensen varit SAS starka sida...

Mvh
/NotRyan
 

JLE

Medlem
OT men jag har alltid undrat hur man gör sådana här snygga skärmdumpar och sedan klistrar in?! :confused: När jag gör en skärmdump kommer allt som jag har öppet på datorn med.

Använd "skärmklippverktyget". Följer med i Windows 7 (tror den finns med i Vista med), och finns under "Alla program" - "Tillbehör".
 
Toppen