Senaste nytt

SAS lägger ner Stockholm-Birmingham

011430121

Medlem
SAS lägger ner med omedelbar verkan linjen mellan Arlanda och Englands näst största stad Birmingham
Linjen har funnits i ett par år nu, började som en linje med sex avgångar i veckan men är nu nere i tre avgångar i vecka, har den senaste tiden flugits med en 717 från KF.
SAS flyger till Birmingham två gånger om dagen från Köpenhamn på vardagar.
 

011430121

Medlem
Förstår dem. Har aldrig hört att någon bekant som åkt dit på semester eller affärer.

Nu kanske man inte kan avgöra om en linje är berättigad genom ens bekantas resemönster, de gånger jag har flugit så har det nästan varit 100% beläggning på 737-600, men vad det har varit ekonomi för flygningen har jag inte en aning om.
Nackdelen har varit att returen på söndagar har varit tidig runt klockan 09.00 så returen har man tagit via CPH
 

Agö

Medlem
Enligt Swedavias statistik så hade Arlanda-Birmingham 23 508 pax 2013 (ankommande och avresande). Kan jämföras med t.ex. Arlanda-Manchester, 137 951 pax. Jag vet inte vad det säger om beläggning dock men det är en märkbar skillnad.
 

karho

Medlem
Jag åkte sträckan med SAS en gång om år det senaste åren för stor mässa i Birmingham. Fr.o.m. i år har mässan flyttat till ExCel i London, så mycket smidigare. Så ur mitt perspektiv - helt rätt timing att lägga ner linjen :)
 

varva77

Medlem
Har flugit den ett par gånger och kan väl säga att beläggningen på dem mer än väl motiverar nerläggning.
 
Toppen