SAS lägger ner Stockholm-Birmingham

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av 011430121, 25 Juni 2014.

1. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS lägger ner med omedelbar verkan linjen mellan Arlanda och Englands näst största stad Birmingham
    Linjen har funnits i ett par år nu, började som en linje med sex avgångar i veckan men är nu nere i tre avgångar i vecka, har den senaste tiden flugits med en 717 från KF.
    SAS flyger till Birmingham två gånger om dagen från Köpenhamn på vardagar.

2. OnlyAFool

OnlyAFool Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förstår dem. Har aldrig hört att någon bekant som åkt dit på semester eller affärer.

1 person likes this.
  3. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu kanske man inte kan avgöra om en linje är berättigad genom ens bekantas resemönster, de gånger jag har flugit så har det nästan varit 100% beläggning på 737-600, men vad det har varit ekonomi för flygningen har jag inte en aning om.
    Nackdelen har varit att returen på söndagar har varit tidig runt klockan 09.00 så returen har man tagit via CPH

4. OnlyAFool

OnlyAFool Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Självklart har du rätt i det. Var en personlig reflektion :)

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt Swedavias statistik så hade Arlanda-Birmingham 23 508 pax 2013 (ankommande och avresande). Kan jämföras med t.ex. Arlanda-Manchester, 137 951 pax. Jag vet inte vad det säger om beläggning dock men det är en märkbar skillnad.

6. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag åkte sträckan med SAS en gång om år det senaste åren för stor mässa i Birmingham. Fr.o.m. i år har mässan flyttat till ExCel i London, så mycket smidigare. Så ur mitt perspektiv - helt rätt timing att lägga ner linjen :)

7. varva77

varva77 Medlem

Har flugit den ett par gånger och kan väl säga att beläggningen på dem mer än väl motiverar nerläggning.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!