SAS lägger ned Köpenhamn-Dubai

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Kristofer, 16 April 2011.

1. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS lägger ned Köpenhamn-Dubai:
    Takeoff.dk

Emirates börjar flyga på CPH till sommaren och planen tjänar kanske bättre på övriga långdistanslinjer?

2. SAS kommer nog aldrig kunna konkurrera med Emirates - på sikt kommer nog både Emirates och Qatar ha dagliga rutter från Skandinaviska städer som ARN OSL CPH via DXB respektive DOH till Sydostasien och Australien.

3. Jacob

Jacob Medlem

4. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Bra timing med Bahrain...

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är synd och skam att SAS lägger ner ARN-DXB. Jag hade räknat med att använda den rutten som hopp ner till nord/mellanafrika under kommande år. Nu kommer jag att få svårt att flyga longhaul med SK. :(

6. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    De gånger jag tittat på avgångarna har de verkar rätt fulla men yielden kan ju vara en annan historia.. Vi får lita på att SAS vet vad de gör (till skillnad från vissa andra flygbolag).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!