Senaste nytt

SAS lägger ned Örnsköldsvik från 1/2 2020

Agö

Medlem
Sveaflyg tar över med en Saab2000.

upload_2019-10-30_15-36-23.png
 

TasselT

Medlem
Antar att man jublar i Umeå nu då man väl tappade en hel del passagerare till Övik då SAS började flyga där.
Dessa antar jag hellre flyger "riktiga flyg" från UME än gammal Saab 2000 från Övik ?
Den enes död den andres bröd...

/ TT
 

kik

Ny medlem
Har en resa bokad Juni 2020 från Örnsköldsvik till USA med SAS+Lufthansa, vad har man för rättigheter när en linje läggs ner på detta sätt? Är det ombokning till....hmmm...Umeå? För att göra det lite krångligare är det en award för 5 pers. Allt på samma PNR.
 

O_M

Medlem
Har en utresa den 24/1 och hemresa 3/2 (två olika bokningar). Antar att de endast vill boka om hemresan till Umeå. Vad har man för rättigheter? Man har ju köpt en resa från en ort till en annan och om de lägger ner linjen har man bara rättigheten till ombokning eller pengar tillbaka?
 

mha321

Medlem
Har en resa bokad Juni 2020 från Örnsköldsvik till USA med SAS+Lufthansa, vad har man för rättigheter när en linje läggs ner på detta sätt? Är det ombokning till....hmmm...Umeå? För att göra det lite krångligare är det en award för 5 pers. Allt på samma PNR.
Har en utresa den 24/1 och hemresa 3/2 (två olika bokningar). Antar att de endast vill boka om hemresan till Umeå. Vad har man för rättigheter? Man har ju köpt en resa från en ort till en annan och om de lägger ner linjen har man bara rättigheten till ombokning eller pengar tillbaka?
Så här långt före är väl den enda egentliga rättigheten man har att antingen får en ombokning till annan destination i närheten, eller att man får pengarna tillbaka även om man inte bokad a bokningsbar biljett.

Allt annat de eventuellt ordnar, typ buss kanske?, är väl att se som en bonus. De har ju inte kvar någon partner som flyger dit längre heller..
 

SK

Medlem
Jag har 5 flighter till usa bokade efter nedläggningen från Övik. Inte nog med att de flyttar LAX flighten och tvingar de med connections från största delen av Sverige att övernatta någonstans. Nu plockas Övik också, märkligt då man bara hört positivt förut och många flighter sett full ut. Jag förstår att de måste tänka ekonomiskt, synd bara att det känns som en hel del av deras beslut har drabbat mig på slutet.

Om man framöver ska kånka till Umeå är det lika bra att byta namn till AY istället ...
 
Toppen