SAS Kundundersökning

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av ulagun, 30 September 2013.

  1. ulagun

    ulagun Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fick idag förfrågan att fylla i en kundundersökning från SAS mot att jag kommer att erhålla 250 x-tra poäng (Ja vad gör man inte för 250 poäng )
    Har precis fyllt i en första delen av två, vilken var ovanligt omfattande och tog en del tid.

    Den fråga som dök upp i mitt huvud och jag hoppas att något proffs på kundeundersökning kan svara på är varför SAS gör denna undersökning?
    - Är jag godtrogen så hoppas jag ju att de gör den för att förstärka kundnyttan.
    - Mer konspiratoriskt så undrar jag om inte meningen med det hela är luska ut hur de ytterligare utöver el, försäkring m.m ska få mig att köpa diverese tjänster!?
    T.ex finns det frågor om hantverkstjänster, vilket väl förhoppningsvis är så långt ifrån flyg man möjligtvis kan komma.
     
  2. Silferlood

    Silferlood Medlem

    Ort:
    Söderslätt
    Land:
    Sverige Sverige
    Inte fått, vill ha, är poäng nörd!!
    ;)
     
  3. seat56f

    seat56f Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Naturligtvis är det så, det är inte ens konspiratoriskt att undra/inse det. Sen kan det (ibland) gå hand-i-hand med kundnytta, det är ju det marknadsekonomin grundar sig på - att ett bättre erbjudande leder till bättre affärer.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×