Senaste nytt

SAS kundservice i Tallinn - våra hjältar!

Avgeek

Medlem
Jag kommer med en motpol. Ibland är det enkelt att ha med Tallinn, ibland väldigt drygt. Jag pratade med två agenter OCH en supervisor om transit i tredje zon och managern påstod att det aldrig är möjligt att göra transit i tredje zon utan man behöver flyga direkt till zonen, vilket är fel.
 

agehall

Medlem
Jag kommer med en motpol. Ibland är det enkelt att ha med Tallinn, ibland väldigt drygt. Jag pratade med två agenter OCH en supervisor om transit i tredje zon och managern påstod att det aldrig är möjligt att göra transit i tredje zon utan man behöver flyga direkt till zonen, vilket är fel.
Ja, det är min erfarenhet också. Det är väldigt hit&miss om de har koll eller inte när de har koll har jag aldrig upplevt att de gjort speciellt mycket mer än vad jag förväntar mig av en bra kundtjänst, dvs inget above & beyond så som man kunde få ifrån Ö-vik (eller var det Härnösand de satt i? Minnet sviker mig just nu) innan allt flyttade till Sveg.
 

011430121

Medlem
Ö-vik sitter de fortfarande några personer i, när jag talade med Sveg så sa killen jag måste kolla med Örnsköldsvik, jag frågade finns det kvar och fick svaret att det finns några kvar som hjälper Sveg med vissa frågor, glömde att fråga om de var SAS anställdas Ö-vik
 

Senator

Moderator
Nu har jag bara talat med "Tallinn" två gånger. Frågan jag har är: hur ser upplevelsen ut för de tusentals EB medlemmar som inte besitter den insikt och kunskap som alla härinne gör?

Jag tycker detaljerna som att många här har redan tagit fram exakt vad dom vill ha via ExpertFlyer, United eller Ana är viktiga. Hur mycket hjälp får man på frågan: jag vill åka till New York för bäst värde?

Samma sak som jag har med BA i Bremen. Kan lösa allt, men som oftast då jag kommer med inspel.

Min erfarenhet med tjejerna i Tallinn är uteslutande positiv, men det blir ju enklare när man själv har gjort 80% av jobbet själv
 

NotRyan

Medlem
Ö-vik sitter de fortfarande några personer i, när jag talade med Sveg så sa killen jag måste kolla med Örnsköldsvik, jag frågade finns det kvar och fick svaret att det finns några kvar som hjälper Sveg med vissa frågor, glömde att fråga om de var SAS anställdas Ö-vik
Nej, även den delen är outsourcad.... :(

EDIT: Nu hittade jag länken till nyheten också...
Amerikanskt bolag tar över 85 anställda i Örnsköldsvik - P4 Västernorrland | Sveriges Radio
 
Last edited:

Tostarp

Medlem
Min erfarenhet är att ibland blir det bra, ibland mindre bra och ibland rent åt h-e. Men som ni säger, vet man bara vad man vill uppnå och har gjort sin hemläxa så brukar det bli som man vill.

Det är iallafall från BC som jag lärt mig det magiska HUACA (Lägg på, gå på toa, ring upp igen...).

Jag ska till Tallinn nästa vecka, kanske man skulle gå upp med en chokladkartong till dom och se vad som händer? Det kanske blir lika magiskt som med Gevalia...
 
Toppen