SAS kundservice i Tallinn - våra hjältar!

Diskussion i 'Övrigt' startad av Cristoffer Cedergren, 31 Juli 2016.

  1. Mångt och mycket handlar det här forumet om att på ett smart sätt samla bonuspoäng till olika flygbolags bonusprogram, för att en dag växla in dessa poäng till en skön härlig resa nånstans dit man vill åka, med dom flygbolag i en viss resklass man vill testa. Helst med så många flygningar som det går enligt reglerna och gärna en kul rutt. Eftersom att vi bor i Sverige så är det ofta SAS Eurobonus det handlar om som ska hjälpa en via telefon att boka den här dunderresan, som man samlat ihop till och sedan sökt fram på United/Ana/Expertflyer. Om man lyckats skaffa sig en Amex-voucher med 50% rabatt är det kundtjänsten i Tallinn man blir kopplad till när man ringer (ännu går inte bokningar med andra *A-bolag att göra via SAS webbsida). Det är oftast inga lätta rutter och samtalen kan bli långa och många när man också vill boka om senare.

    I den här tråden får ni gärna dela med er av era upplevelser från dessa operatörer. Och möjluäigen hur ni tycker att de borde uppmärksammas.

    (Detta är en tråd startad efter en idè i tråden "Posta din lyckade bonusbokning...")
     
    Elberto, Per N, Mathias Olsson och 18 andra gillar detta.
  2. Charlie D

    Charlie D Medlem

    Tallin är fantastiska. Om dom skulle bemästra de skandinaviska språken skulle varenda SAS-anställd med ett headset i Skandinavien stå och banka på dörren till arbetsförmedlingen imorgon. Milsvidder före sina skandinaviska kollegor!
     
  3. Anders Östling

    Anders Östling Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kan vi inte samla ihop till en blomma, speciellt till Kristina! :)
     
  4. JohanA

    JohanA Medlem

    Är det verkligen SAS kundservice, tillhör dem inte Amex?
     
  5. Kan så va men dom utfärdar biljetter i SAS namn med SAS biljettprefix. Amex kan inte utfärda biljetter. Och Tallinn utfärdar inte biljetter åt andra flygbolag. Säkert är det nån form av outsourcelösning med ett estniskt bolag i botten. Den som vet mer får gärna skriva här
     
  6. ursäkta min skakiga stavning av "möjligen" men inlägget skrevs på ett skagigt Intrecitytåg igår.
     
  7. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det är SAS kundtjänst. De har inget med AmEx att göra förutom att de har ensamrätt på att hantera 2-4-1-bokningar.
     
  8. bnr

    bnr Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Man hamnar ofta i Tallinn om man ringer "vanliga SAS" after hours. Är som @agehall skriver.
     
  9. Charlie D

    Charlie D Medlem

    Har hänt mig ett par ggr, men tycker det är vanligare att hamna i UK.
     
  10. JohanA

    JohanA Medlem

    Där ser man. Nästan för bra för att vara SAS därav min osäkerhet.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×