SAS Kundjänst i Sveg - Opersonlig och matt

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Traveller, 25 Juli 2013.

  1. Traveller

    Traveller Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte en rolig upplevelse att ringa till SAS outsourcade Kundtjänst i Sveg. Jag har pratat med SAS om detta (dom vet mitt "nic" här också tydligen) och fått viss förståelse. Men, problemen fortsätter och jag blir mer och mer uppgiven.

    I skrivande stund sitter jag i samtal med SAS kundtjänst, jag väntar på att den kvinnliga tjänstemannen skall komma tillbaka till mig med besked om bonusresa jag försöker boka. Min i-phone jag nu ringer från visar att samtalet pågått i 24 min & 30 sekunder just nu. Av denna tid är enbart väntan över 17 minuter.

    Det jag försöker göra är att boka en bonusresa till Curacau dit både Avianca, Copa och United flyger. Jag säger att det är ok att ta mig till MIA med något bolag så löser jag sista biten själv. Jag ringde en gång i morse och fick prata med en kille som lät som han inte gått ur sängen ännu eller spelat TV-spel hela natten. Gav honom min förfråga och fick snabbt tillbaka "nej det finns inget". Känslan av att han inte ens brydde sig var så stor att jag bestämde mig för att ringa en gång till lite senare för att få prata med någon annan som kanske går på "lyckopiller" eller så och därav gladeligen vill hjälpa. Men, en tjej svarar och lyssnar till min önskan. Efter ungefär en minut så säger hon "nej det finns inget". Jag frågar då hur hon har sökt och hon svarar att hon sökt "ARN-CUR-ARN". "Jaha" säger jag "men det finns fler sätt att söka på - sök bara på andra sätt och lägg sedan ihop dom, det har alltid kundtjänst i Ö-vik gjort och klarat galant". Efter detta sattes jag på "hold". Nu visar min telefon 30 min & 25 sekunder och telefonen börjar pipa. Jag är alltså bortkopplad.

    Under den senaste tiden, då jag ringt kundtjänst, har jag, även fast jag är Pandion, fått vänta otroligt länge - både för att komma fram (något förbättrat sista tiden) men framför allt då jag vill boka. Det som man tidigare gjorde i ett "vips" i Ö-vik sker med ett "ops" i Sveg, med tidskillnader på många minuter. En biljett tog mig över 20 minuter att boka för att den manliga personen i Sveg helt enkelt inte.. Ja vad? Ingen aning!?

    Om SAS nu vill behålla mig som kund så är det dags att lösa följande:

    - Snabbare kundtjänst
    - Trevligare kundtjänst, jag vill inte prata med folk som låter som dom sover eller svarar som om dom just gått upp
    - Kompetent kundtjänst - utbilda (inför "vi gör allt för kundenkänsla")
    - Uttökad kompetens då det gäller bokning av Eurobonusbiljetter - Den fanns ju i Ö-vik så varför inte nu (utbildning)

    inte heller kunde jag får hjälp i Ö-vik i dag då dom flesta är på semester... WTF, jag vill ha min Eurobonus biljett!

    Bokning/ändring via WEB fungerar däremot riktigt bra nu.

    SAS, ta åt er! Vi vet ju att ni läser detta forum.
     
    rickard_89 gillar detta.
  2. redwood

    redwood Ny medlem

    Jag pratade med en kvinna i kundtjänst igår angående ett försenat/inställt flyg som bad mig vänta och efter att ha väntat i 15 minuter i tystnad så gav jag upp.
     
  3. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  4. Aurora

    Aurora Medlem

    Å forbedre kundeservicen er vel noe av det enklere SAS kunne gjort. Det er så synd at SAS taper på "de enkle tingene"; dårlig nettside og dårlig kundeservice nå på sommeren. Hvis man ser til SAS' datterselskap, Widerøe, har Widerøe klart begge disse tingene. De har en stabil og enkel nettside hvor du kan booke billetter til hele verden (Flybilletter til Norge og resten av verden - fly med Widerøe), og på en generell dag er responstiden under 10minutter ved kontakt hos kundeservice på chat, telefon og mail. Og best av alt; de har kapasitet til å ta mange flere henvendelser. Når de er i samme konsern enda, fram til ferdig salg, hvorfor kan ikke SAS se på hjertebarnet sitt som genererer masse penger, og kanskje lære noe? :)
     
    1 person likes this.
  5. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    Man blir ju bara SÅ matt när man läser ditt inlägg. Att företag inte inser att en bra kundtjänst är A och O om man nu vill vara ett "premium"-bolag. Kostnaden att utbilda Contact Center-personal är så försvinnande låg jämfört med de förlorade intäkterna som är en följd av dålig kundtjänst. Med väldigt enkla medel så kan man få upp inte bara nivån, utan även engagemanget. Uppmärksamma bra operatörer, lotta ut varor etc (dessa tips får ni gratis SAS).
     
    2 personer gillar detta.
  6. SPEEDBIRD_1

    SPEEDBIRD_1 Medlem

    Ort:
    LHR
    Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Om det är såhär SK behandlar sina bästa kunder undrar jag hur de skulle behandla en som mig? Jag har ingen SK-status och har inte satt min fot på SK-kärra sedan tidigt 2000-tal...

    Jag hoppas verkligen att de bättrar sig, för sitt eget bästa! Knappast konstigt att ett bolag som Norwegian vuxit så starkt...
     
    1 person likes this.
  7. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
  8. Aurora

    Aurora Medlem

    Disse konstante bemerkningene om at "siden SAS har dårlig kundeservice er Norwegian bedre". Har noen av dere hatt en kundeservicekontakt med Norwegian? Siden Norwegian ikke er et nettverksselskap kan du ikke booke billetter hos andre flyselskap med bonuspoeng Norwegian heller ikke har - ergo er ikke sakene sammenliknbare. Norwegian vokser pga lave kostnader og utgifter, likt Ryanair og andre lavkost selskaper. Hva det har med at SAS' kundeservice halter nå i sommermånedene er meg noget vanskelig å forstå, men det er mulig det kan avskrives frustrasjonskontoen ;)
     
    1 person likes this.
  9. Chrille

    Chrille Medlem

    Ort:
    LLA
    Land:
    Sverige Sverige
    Är detta en trend? Eller en tillfällig dip? Jag har för det mesta positiv erfarenhet av SAS kundtjänst, men jag har inte ringt dit på ett tag. Så länge man fått prata med en svensk operatör tycker jag att det funkat bra.
     
  10. zanga

    zanga Medlem

    Vet ej hur relevant det ar men:
    Just nu vantar jag ocksa fran callback for awardbokning (ej SAS-flighter, obviously) faktiskt for nagot om 2 veckor, ringde imorse CET-tid.
    Det ar EU1 till EU1, extremt fa val och flighter tydligen..., i flera fall inga. Borjar ju undra om man gjort en korrekt sokning. Onskar jag var lika vis som dig hur EuroBonus-bokningarna gors sa jag kunde hjalpa dom pa traven, men anvander mycket sallan. I ovrigt var det ok och mindre an 5 min vantetid. Intressant med den indiska rosten som sager nagot om queue varje gang by the way (nar man hoppar fore andra?).

    Mycket trakigt for dig som trogen Pandion. Kan man inte ge Er Pandions grunden + "det dar lilla extra" sa kanske SAS borde tanka om.
     
    Last edited: 25 Juli 2013
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×