Senaste nytt

SAS kraftigt ökat förtroende i förtroendebarometern 2016

magost

Medlem
Den årliga SIFO undersökningen kring svenskarnas förtroende för olika företag och institutioner är intressant läsning. Utan att vara licensierad SAS-kramare imponeras jag ändå av att SAS var det enda företag som tydligt förbättrat sitt förtroendeindex under de tre senaste årens "förtroendebarometer".

http://medieakademien.se/wp-content/uploads/2014/02/Förtroendebarometern_2016.pdf

Tydligen har SAS gjort vissa saker rätt. Jag kan se flera faktorer, men vad tycker panelen?
Vad kan det vara som gett mest effekt?
Vad kan man göra mer (eller skippa)?
 

Attachments

  • sas_fotroende_2016.JPG
    sas_fotroende_2016.JPG
    72,2 KB · Visningar: 200
  • Sas_fortoende_2016_1.JPG
    Sas_fortoende_2016_1.JPG
    62,6 KB · Visningar: 208
Last edited:

Johan Hbg

Medlem
Jag tror det är enkelt. Man läser aldrig i tidningarna om att SAS lämnar passagerare i sticket i Dubai eller usa osv, eller vägrar ge ersättning även om ARN sagt sitt. Eller att personalen skall anställas i Bangkok av irländska bolag som hyrs via Bahamas för att flyga Sturup-Arlanda. Men det är bara vad jag tror.
 

Agö

Medlem
Jag tror det är enkelt. Man läser aldrig i tidningarna om att SAS lämnar passagerare i sticket i Dubai eller usa osv, eller vägrar ge ersättning även om ARN sagt sitt. Eller att personalen skall anställas i Bangkok av irländska bolag som hyrs via Bahamas för att flyga Sturup-Arlanda. Men det är bara vad jag tror.
Nja. Den uppmärksamme noterar att SAS förtroende nådde botten under 2013. Detta var direkt efter åtta underskrifter eller konkurs. Inte konstigt att förtroendet för ett företag är lågt under sådana förhållanden. Och förtroende tar tid att reparera. SAS, och deras inhyrda lakejer, har ju trots allt varit strejkdrabbat även i år, om än i betydligt mindre utsträckning.
 
Toppen