SAS kraftigt ökat förtroende i förtroendebarometern 2016

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av magost, 8 April 2016.

1. magost

magost Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den årliga SIFO undersökningen kring svenskarnas förtroende för olika företag och institutioner är intressant läsning. Utan att vara licensierad SAS-kramare imponeras jag ändå av att SAS var det enda företag som tydligt förbättrat sitt förtroendeindex under de tre senaste årens "förtroendebarometer".

http://medieakademien.se/wp-content/uploads/2014/02/Förtroendebarometern_2016.pdf

Tydligen har SAS gjort vissa saker rätt. Jag kan se flera faktorer, men vad tycker panelen?
    Vad kan det vara som gett mest effekt?
    Vad kan man göra mer (eller skippa)?

Bifogade filer:

Last edited: 8 April 2016
    Smuffe gillar detta.
  2. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror det är enkelt. Man läser aldrig i tidningarna om att SAS lämnar passagerare i sticket i Dubai eller usa osv, eller vägrar ge ersättning även om ARN sagt sitt. Eller att personalen skall anställas i Bangkok av irländska bolag som hyrs via Bahamas för att flyga Sturup-Arlanda. Men det är bara vad jag tror.

Smuffe, Knucket och magost gillar detta.
  3. mattley

mattley Medlem

Vadå leder, dom ligger ju i mitten.

4. magost

magost Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du rätt i. Justerade trådtiteln.
    Det var den kraftiga ökningen jmf med de övriga som jag reagerade över mest.

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja. Den uppmärksamme noterar att SAS förtroende nådde botten under 2013. Detta var direkt efter åtta underskrifter eller konkurs. Inte konstigt att förtroendet för ett företag är lågt under sådana förhållanden. Och förtroende tar tid att reparera. SAS, och deras inhyrda lakejer, har ju trots allt varit strejkdrabbat även i år, om än i betydligt mindre utsträckning.

In_Sweden gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!