Senaste nytt

SAS konfiguration av säten i nya kabinen A330 vs A340

malmokalle

Medlem
9/10 personer jag hör kommentera kabiner ombord tror att business är förstaklass och berättar diverse historier som omöjligt kan stämma. Jag hävdar att de flesta inte skulle märka någon större skillnad.
Hade en arbetskamrat som efter semestern var helt exalterad. Han hade åkt Första Klass till Kanarieöarna! Visade sig vara någon uppdaterad charter klass:rolleyes:.
 

mha321

Medlem
9/10 personer jag hör kommentera kabiner ombord tror att business är förstaklass och berättar diverse historier som omöjligt kan stämma. Jag hävdar att de flesta inte skulle märka någon större skillnad.
Det tycker jag man brukar höra om Norwegian premium economy också...

Men samtidigt är det personer som aldrig flugit riktigt första klass. Och en rätt stor del av kunderna i sas business har nog någon gång flugit business förut.

Samtidigt är business på fula ankungen inte *så* dåligt. Visst är dem betydligt sämre än sas ordinarie business, men få jämför man ändå med en av de bästa transatlantiska business kaninerna på marknaden. Jämför man med en del andra bolag är blir skillnaden betydligt mindre.

(annat var det i plus innan de bytte stolarna...)

Då har jag trots allt mer förstående för det amerikanska paret som satt mitt över gången på Lufthansa anslutningsflyg till Frankfurt I somras. De började med en högljudd "what, they call this business class" när de klev in och fortsatte med att ställa samma frågor till flera personer i personalen. Är man van vid vad man får när man köper en biljett framme i flyget I USA så är det ingen vidare upplevelse.

I grund och botten går det til vad man har för förväntningar. Har man åkt business förut så är det mesta fantastiskt bra. Heck, har man aldrig provat det heller så är ju inte sas plus så dumt på longhaul...
Ja det är väl ett rejält i-landsproblem. Men för mig som reste ensam handlade det också om att få sitta lite i sin egen bubbla och bre ut mig utan att ta hänsyn till en granne. Är man van vid nya kabinen så smärtar tanken på att gå tillbaka till det gamla. När man dessutom betalar privat vill man ju kanske mer få det man förväntar sig i form av hårdvara och helhet. I övrigt verkar de ha lite problem med nya kabinen även i det planet jag flög med. Det var två stolar som hade fått punktering i sitsen.
Fast med handen på hjärtat. Rätt mycket av det här forumet fokuserar på ilandsproblem. Vi är privilegierade som ens får chansen att bry oss om sådant.

Så det gäller att ta chansen!
 
Verkar som det blivit equipment change för SK939 imorgon A330-A340. Någon som vet vilket flygplan som planeras flyga? Är rädd för att det är Lankärran. :(
 
Toppen