Senaste nytt

SAS konfiguration av säten i nya kabinen A330 vs A340

palmen

Moderator
Vore grymt med en samlad tråd med alla seatmaps samlade i förstaposten som man lätt kan hänvisa till vid frågor. @palmen, kanske något för en sticky?
Får fundera lite på hur man bäst lägger upp det.
Kanske starta 3 nya trådar, en för varje kabinklass och avhandla alla frågor om aktuell kabinklass i den nya tråden oavsett flygplansmodell. Första-posten får då vara en "manuell wikipost" dvs moderatorer kan gå in och uppdatera med ny info.
 

pswe

Medlem
Någon som har koll på numereringen för Plus ombord på 340? Jag får upp raderna 20-23, indikerar det uppgraderad kabin?
 

AABack2ARN

Medlem
På sätt och vis är det bra att de olika individerna har olika numrering för då kan nördar som vi med större säkerhet lista ut / spekulera i vilken individ som verkligen kommer beflyga en viss sträcka.

Men samtidigt skapar det ju en hel del arbete med att "reseata" folk i händelse av sista minuten-byten.

Vissa flygbolag har väl satt i system att alla business platser börjar på rad 10, ekonomi rad 30 och så vidare?
 

pswe

Medlem
Om Plus är raderna 20-23 innebär det ny kabin. Plus i den gamla kabinen har nummer 14-17. Om det inte handlar om OY-KBM förstås. Då har Plus-raderna nummer 14-18.
Misstänkte så, tack för bekräftelsen! Återstår för mig att hoppas på att planeringen håller, så att sas inte kastar om bland maskinerna och ännu hellre iofs att courtesy upgrade flyttar mig längre fram :)
 

henke12

Medlem
Nya 330E, Hur skulle ni valt i Go?

Rad 30C-F (2 personer)
Rad 41C-F (2 personer)

AB och GH är redan tagna..

@palmen borde veta som är vårat HKG-proffs! :)
 
Last edited:

palmen

Moderator
Nya 330E, Hur skulle ni valt i Go?

Rad 30C-F (2 personer)
Rad 41C-F (2 personer)

AB och GH är redan tagna..

@palmen borde veta som är vårat HKG-proffs! :)
30C-F enligt mig. 41C-F används för bäbisar och där sätter de även upp vaggorna på väggen så risk att bli flyttad. Dessutom är väggen framför ett hinder i utrymme.
På rad 30 så har ni bra med utrymme framåt till stolarna i Plus.
 
Någon som åkt på rad 9 eller 10 på SAS A340 - vad tycker ni om de platserna? Är sugen på att testa. Tycker det verkar trevligt med en lite mer privat kabin. :)
 
Toppen