Senaste nytt

SAS konfiguration av säten i nya kabinen A330 vs A340

palmen

Moderator
Tittade på expertflyer och på de gamla A330 verkar nödutgången vara vid rad 40, på de nya A330E är nödutgången på rad 41 för GO. Någon som kan bekräfta/dementera detta?
Samma radnummer på Business och PLUS-kabinen i alla fall.
 

palmen

Moderator
Tittade även expertflyer på CPH-SFO imorgon och får följande seatmap, är det en uppgraderad A340? Business tyder på det i alla fall, men är PLUS-kabinen mycket mindre på A340 jämfört med A330? Även skillnad i antal rader i Business?

upload_2015-12-7_19-42-11.png
 

palmen

Moderator
Det är lite skillnad på nödutgången i GO vid rad 40/41 beroende på om det är en ny A330E eller gammal A330. På de gamla A330 så är toaletterna mot rad 41 (dvs mot bakre kabinen) på de nya A330E är kabinen framåt mot raden framför (rad 36).

Genast blev det mycket jobbigare att hålla detta uppdaterat när det är två olika config på A330 och dessutom en annan config på A340
 

KalleSus

Medlem
Tittade även expertflyer på CPH-SFO imorgon och får följande seatmap, är det en uppgraderad A340? Business tyder på det i alla fall, men är PLUS-kabinen mycket mindre på A340 jämfört med A330? Även skillnad i antal rader i Business?

Visa bifogad bild 45012


Ja, det där är en uppgraderad 340. Två extra Businessrader, som tidigare i 340, och mindre Plus-kabin.
Det borde vara OY-KBA som flyger till SFO i morgon; LN-RKF verkar inte ha lämnat Zürich än. Men som jag skrev i en annan tråd, så verkar det vara två uppgraderade 340 från och med torsdag. Både 983 till Tokyo och 997 till Shanghai flyger 340 med ny kabin, enligt Expertflyer.
 

palmen

Moderator
Ja, det där är en uppgraderad 340. Två extra Businessrader, som tidigare i 340, och mindre Plus-kabin.
Det borde vara OY-KBA som flyger till SFO i morgon; LN-RKF verkar inte ha lämnat Zürich än. Men som jag skrev i en annan tråd, så verkar det vara två uppgraderade 340 från och med torsdag. Både 983 till Tokyo och 997 till Shanghai flyger 340 med ny kabin, enligt Expertflyer.
Då behöver vi alltså trådar för de specifika flygplanstyperna eller att det preciceras i inläggen vilket plan man åkte.
 

Agö

Medlem
Vore grymt med en samlad tråd med alla seatmaps samlade i förstaposten som man lätt kan hänvisa till vid frågor. @palmen, kanske något för en sticky?
 
  • Gilla
Reactions: olo
Vad är det för vits med fönster på en nattflygning? utresan kan jag köpa men hem?

Soluppgång/Solnedgång kan vara nog så trevligt även om det blir väldigt mörkt sen


Eller som när mitt plan startade i en solnedgång och flög med den västerut i flera timmar. Oerhört vackert!
 
  • Gilla
Reactions: olo
Toppen