Senaste nytt

SAS kommer ta betalt för extrautrymme för benen

A

Aurora

Guest
Kunne man måske forestille sig at det kunne blive gratis for EBP/D- og eventuelt også EBG-kunder at booke disse pladser, når SAS relancerer EB-programmet?

Det blir vel også gratis setevalg for EBG (og EBP), så vidt jeg har fått med meg :) Om det fortsetter for EBG eller om det blir EBD "special" vet jeg ikke.
 

vicce

Medlem
300:- enkel väg är väl helt okej pris. Det hade varit fint om man som EBG hade kunnat boka och betala samtidigt som man väljer säte.
 

andyp

Medlem
Känns logiskt att EBG får betala för exit-row. Någon form av differentiering till EBD måste väl finnas :)

Gratis for EBG med reisefølge selvfølgelig: "Reservation can be made until check-in opens.
Charge: 300 DKK, NOK, SEK, 35 EUR, 45 USD per seat and segment.
Exceptions: EBP and EBG members, including passengers in same PNR, and passengers requesting BSCT with confirmed COT-seat."
Flott at man er EBG/D frem til 2016 :)
 

fcx

Medlem
Ska man ge gratis Exitrow till EBG/D/P redan vid bokning kommer det ju knappast att bli några platser kvar att sälja...

Om jag fick spekulera/tänka fritt: Alla kan köpa plats redan vid bokning. EBP/D kan välja 96 timmar innan avgång avgiftsfritt. EBG 48 timmar innan.
 

j-n

Medlem
Kanske det som är tanken. Ännu en förmån för guld/diamond/pandion kunder. Marknadsför SAS detta tydligt så kommer garanterat fler vilja komma upp på de nivåerna och tjäna 600kr! Väldigt trevligt tycker jag.
 

David

Medlem
Om jag verkligen måste åka long haul i ekonomiklass hade jag gärna betalat 300kr/resväg för att få garanterat extra benutrymme.
 
Välj seat dialogen är gjort om och det finns info att seating kan kosta något, men ej för EBG. Min resa är ju i Plus men ändå. Se bild nedan.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    163,2 KB · Visningar: 476

jth

Medlem
Välj seat dialogen är gjort om och det finns info att seating kan kosta något, men ej för EBG. Min resa är ju i Plus men ändå. Se bild nedan.

Jo precis, de har byggt om den för betalning. Dock verkar de inte vara helt klara än, försöker man förboka en nödutgångsplats får man följande informativa meddelande:

sas_emergencyexit.png
Okej, vad bra. Då vet jag! :)
 

Chrille

Medlem
Jo precis, de har byggt om den för betalning. Dock verkar de inte vara helt klara än, försöker man förboka en nödutgångsplats får man följande informativa meddelande:

/Dialogruta/
Okej, vad bra. Då vet jag! :)

Fast det där handlar nog mera om att man ska vara medveten om sina skyldigheter som pax vid nödutgång, snarare än betalningen. Man har kunnat boka exit-seats tidigare, dock utan denna information.
 
Toppen