Senaste nytt

SAS kommer att återinföra "Family Pooling"

Mr.cake

Medlem
Sitter på SK964 och blädrar igenom "Scandinavian Traveler" 18-Apr. På sida 150 finner jag detta.

"We will re-launch our popular "Family Pooling" concept again later this year, although we are not able at this point to give an exact date. This will enable your entire family family to jointly earn points for upgrades, aeard trips, hotel stays and much more"
 

seat56f

Medlem
Sitter på SK964 och blädrar igenom "Scandinavian Traveler" 18-Apr. På sida 150 finner jag detta.

"We will re-launch our popular "Family Pooling" concept again later this year, although we are not able at this point to give an exact date. This will enable your entire family family to jointly earn points for upgrades, aeard trips, hotel stays and much more"

De har redan kommit med just det där beskedet en gång, men då med ett annat "this year".

Jag tror det när jag ser det :) Blir intressant med övergångsregler, om man kommer kunna flytta ihop redan befintliga poäng eller inte.
 

M.K

Medlem
Bara låtit familjen resa på bonusbiljetter med SAS/*A sedan de tog bort detta. Trevligt om det återkommer då det ramlade in en hel del poäng på IC resor tidigare x3 i plus eller C efter optiontown upgrade som vi körde med då. :)
 

FFlash

Medlem
Bara låtit familjen resa på bonusbiljetter med SAS/*A sedan de tog bort detta. Trevligt om det återkommer då det ramlade in en hel del poäng på IC resor tidigare x3 i plus eller C efter optiontown upgrade som vi körde med då. :)

Precis samma här. Blivit bara bonusresor med familjen pga detta och dessutom med 50% barnrabatt, inte så illa. Poängkontot blivit tomt dock och inga F-resor för mig å andra sidan :(
Jag lägger "intjäningsresor" på Finnair sedan dess, där har man dessutom ingen expiration av poäng för juniorerna och jag kan styra barnens konto så att egentligen kommentar av intuition ovan har ingen stor praktisk betydelse.
 
Toppen