Senaste nytt

SAS koll på läget? SK963 till Hong Kong på väg att landa i en tyfon

RobHK

Medlem
Verkar som hela raddan av plan satsar på landning i HKG. SAS är näst längst bak i en lång kö av plan, sist ut är CX358 ifrån Manchester med landning 5 min efter SAS.

Eftersläntrare KC929 som ska landa 1h senare
 

palmen

Moderator
Vilken kul underhållning en torsdagskväll, undra hur medvetna folk ombord är om läget.
Om det skulel bli landning i "full storm" är det något kapten brukar meddela om i förväg att det kan bli lite "skakigt"?
 

NotRyan

Medlem
Vilken kul underhållning en torsdagskväll, undra hur medvetna folk ombord är om läget.
Om det skulel bli landning i "full storm" är det något kapten brukar meddela om i förväg att det kan bli lite "skakigt"?
Jo, det gör dom ju. Fasten-seat-belt skylten lär ju ha varit tänd en god stund redan också....
 

RobHK

Medlem
MU5030 verkar ha passerat rakt över stormens öga.. China Eastern tillagt till listan av bolag att aldrig flyga med
 

RobHK

Medlem
Att passera stormens/tyfonens öga är inget problem.
Det brukar att vara fint väder i tyfonens öga. Jag har varit med några gånger.

Jo det vet jag, men man måste ju ta sig till ögat och därifrån också. Men det var lite på skämt, har förstått att det är hyffsat lugnt högt ovanför molnmassan. Har sett kompisar tagga bilder i luften ovanför tyfoner på facebook.
 
Toppen