Senaste nytt

SAS kan ta bort business class inom Europa

Gnopps

Medlem
Jag tycker det är bra med tvåklass för SAS och ekonomi extra är nog rätt att behålla för att få affärsresenärerna som inte får boka affärsklass. Å andra sidan bytte KLM nyligen från affärsklass med 3+3 säte (likt SAS ekonomi extra) till att blockera mittensätet.
 

Concorde

Founding Member
30 dagar förköp och ingen återbetalning är dåliga villkor och kan inte jämföras med flexibiliteten i SAS business eller economy extra för den delen. Senast jag åkte Club på BA (och den biljetten låg på nära 10 papp) så fick jag någon slags "afternoon tea" som var i princip triangelmacka. Priset 2600 SEK är givetvis bra men det gäller att jämföra päron med päron.

Du missförstod mig helt och hållet. Full-flex business är något helt annat i detta sammanhang. Att det skulle vara dåliga villkor mot SAS C biljett är ett dåligt argument här.
Eftersom;
Har inte påstått att detta skall jamföras, snarare var poängen att SK skulle kunna expandera sin produktportfölj som BA gjort och erbjuda rabatterade business biljetter med restriktioner för dom som är villiga att betala lite mer för en trevligare semester. Eller så gör man som dom riktigt smarta medvetna affärsresenärerna; Köper 50x rabatterade ej-flexibla business biljetter för sitt veckopendlande. Visst, man kommer tappa några segment, men besparingen mot flexibla biljetter är fortfarande enorm.

Instämmer att Afternoon-Tea på en biljett som kostar 5,000SEK är skamligt utav BA. Du kan fråga vilken inbiten BA resenär som helst om detta...
Men bubbel har man i alla fall ;)
 

MarcusC

Medlem
Ganska ofta på linjerna till FRA,LHR, DUS tycker jag det är fler i Business än Extra?!..Och visst skall säker de flesta vidare / ankommit med Long Haul....
 
Toppen