Senaste nytt

SAS Julkalender 2013 Lucka 1, trippla poäng till Barcelona, Palma, Nice 20/4-8/6

NotRyan

Medlem
Men följdfrågan är måste man boka idag med eller räcker det att anmäla sig idag?

Du måste nog boka idag, även om det inte står så glasklart....

Boka nu – och res till Barcelona, Palma de Mallorca, eller Nice mellan 20 april och 8 juni så får du trippla poäng på resan. [Textmassa] Erbjudandet gäller endast idag, 1 december 2013, för EuroBonus-medlemmar.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Men följdfrågan är måste man boka idag med eller räcker det att anmäla sig idag?

Det står ju följande på luckan på SAS sida:
Vad sägs om sol på näsan, sand mellan tårna, goda shoppingmöjligheter och massor av poäng på kontot? Boka idag – och res till Barcelona, Palma de Mallorca, eller Nice mellan 20 april och 8 juni så får du trippla poäng på resan.

Är väl rätt tydligt att det måste bokas idag?
Står dock lite annorlunda om man väl klickar in på luckan då de skrivit Boka nu istället
 

mry

Medlem
Att det står så och att det är så är ju inte samma sak alltid. Det är inte tydligt i villkoren att man måste boka idag så de borde ha lärt sig att göra det övertydligt om det nu är så.
 

perhall

Medlem
Man får dock en jobbig bevisbörda om man bara anmäler sig idag... det ligger ju lite i kalenderns karaktär att erbjudandet måste bokas en dagen det ges...
/Per, väntar på dubbla CDON-poängerbjudande (och sitter uppe till 03.30 varje natt i december)
 
arn-bcn:

Bas: 4000 + (2 x 4000) = 3 x 4000 = 12000 poäng
Silver: 4600 + (2 x 4600) = 3 x 4600 = 13800 poäng
Guld: 5000 + (2 x 5000) = 3 x 5000 = 15000 poäng

Blir inte det trippla poäng fast bara dubbla extrapoäng?

Som gammal Boråsare (läs halvvägs till Småland från Götet) så gillar jag din Luleåmatematik, men i SAS värld brukar Extrapoängen tyvärr inte ges på status. Men 13.000 poäng bör det bli i alla fall bli för en EBG (4000*1,25)+(2*4000)
 

obs

Medlem
Men erbjudandet gäller ju bara i Go och det vill man ju inte åka! Sparar mig nog till något *bra* erbjudande.

Det samme her. Ellers vil jeg i hvert fald gerne bede om et mere fleksibelt tilbud, eller noget med knap så lang en planlægningshorisont. På det her tilbud kan man jo først rejse omme på den anden side af påsken, og så langt frem kan jeg ikke se endnu. Håber på bedre tilbud de kommende dage :)
 

fcx

Medlem
Tidigar år var väl första luckan extra bra, just för att få upp intresset? Hoppas att så inte är fallet i år...
 

FFS

Medlem
Förstår verkligen inte ifall man endast får dubbla extra poäng eller trippla.

För inte kan de räkna dubbla Extrapoäng + ordinarie Baspoäng som 2 + 1 = 3 dvs trippla poäng??

Inte jag heller. Ska man uttrycka det så så får man alltid dubbla bonuspoäng (ordinarie extrapoäng + ordinarie baspoäng).

För mig låter det som att de borde kallat erbjudandet "dubbla extrapoäng"
 
Toppen