SAS introducerar SMS service för försenat bagage

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jacob, 17 Maj 2011.

1. Jacob

Jacob Medlem

Den 20 maj introducerar SAS en ny SMS tjänst som låter passagerare med försenat bagage får uppdaterad status på det försenade bagaget via SMS.

Det enda som krävs är att resenärens mobilnummer skrivs in i systemet, vilket görs samtidigt som väskan rapporteras vid ankomstflygplatsen.

Tjänsten är kostnadsfri och kommer implementeras på alla SAS destinationer.

3 personer gillar detta.
  2. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känns som ett steg i rätt riktning, kan ju underlätta och man slipper vänta på telefonsamtal etc....sen hoppas man ju slippa bagagetrubbelt såklart...!!

3. Sedan jag skaffade ett riktigt bra kreditkort som ger bra med pengar om bagaget blir försenat så jag har aldrig råkat ut för det....innan dess hände det fyra gånger på ett år!

4. Jag har inte erfarenhet med SAS, men SQ hade liknande system när de missade mitt bagage i PEK.
    Man kan ändra temporärt telefonnummer själv och det var mycket enkelt när jag reste runt i Kina.

För SQ:
    WorldTracer Services - Singapore Airlines Passenger File Request Page

Jag antar att ovan länk fungerar även för andra företag om du ändrar "sq" till ditt flygbolag t ex Lufthansa, os, ua osv.

5. hyper

hyper Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilket kort är detta? :)

6. Idag hände det!

Ena väskan stannade kvar i Stockholm på flygresan till Split.
    Resan betald med SAS American Express istället för Handelsbanken Platinum denna gång dock. 2000kr/person kan vi handla för nu, på väg ner mot stan :)

3 personer gillar detta.
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grattis Martin! Visst är det lite som att vinna på lotto när det väl händer på semestern? ;)

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!