SAS introducerar SMS service för försenat bagage

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jacob, 17 Maj 2011.

  1. Jacob

    Jacob Medlem

    Den 20 maj introducerar SAS en ny SMS tjänst som låter passagerare med försenat bagage får uppdaterad status på det försenade bagaget via SMS. Det enda som krävs är att resenärens mobilnummer skrivs in i systemet, vilket görs samtidigt som väskan rapporteras vid ankomstflygplatsen. Tjänsten är kostnadsfri och kommer implementeras på alla SAS destinationer.
     

    View the full post

  2. Kris

    Kris Medlem

    Ort:
    Köpenhamn
    Land:
    Danmark Danmark
    Vad hände med detta initiativ?
    Framtida feature i sas app?

    Eller SAS har kanske slutat med försenat bagage?
     
  3. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    SAS har slutat med bagaget som är försenat en längre tid. Istället har de slagit ut all förseningstid på allt bagage på Kastrup. Detta gör att bagagehanterarna kan få sina fackliga möten och Anfieldska fikaraster och bagaget tar minst 30 minuter innan det kommer. Smart och effektiv lösning.

    För att vara seriös, man borde kanske sätta i system att skapa en PIR varje gång på Kastrup, eftersom det tar så väldigt lång tid innan bagaget kommer, man vet inte om det är borta eller bara sent.
     
    Lounge Lizard gillar detta.
  4. Kris

    Kris Medlem

    Ort:
    Köpenhamn
    Land:
    Danmark Danmark
    Nu reser jag förvisso väldigt sällan med incheckat bagage, men det är exakt denna upplevelse som fick mig att fundera och såldes även bumpa denna antika tråd.

    Det borde kunna gå att få infosystem (sms eller ej) bättre korrelerat med verkligheten.
     
  5. banditan

    banditan Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade det stora nöjet att nyligen testa detta med försenat bagage, i måndags vid lunch försvann nämligen min väska på rutten Arlanda - Oslo. Fyllde i PIR, åkte till kontoret.

    Tisdag morgon ca kl 07 kom ett SMS:

    Sen gick det ett par timmar, sen kom nästa SMS:

    Sen gick det ytterligare ett par timmar innan en glad DHL:are ringde och stämde av upphämtning.


    Vet inte om detta är det system som avsågs, är ett par år sen jag sist hade försenat bagage....
     
  6. nih23

    nih23 Medlem

    Landade på Narita 9/1 och till min stora förvåning så var väskan borta, gjorde anmälan m.m men fick inget sms om vart min väska är. 24 timmar senare så stod det en glad kvinna utanför dörren med min väska.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×