Senaste nytt

SAS introducerar SAS Go Light - Nytt koncept för resenärer med enbart handbagage

FFlash

Medlem
Överhörde vid check-in kö:
"Den här biljetttypen ingår inte bagage. Du måste betala 66€"
Killen var lite förvirrad. Jag antar att han/företaget bokat Go Light. Måste ha blivit mycket dyrare än att boka Go från början.
 

Johan Hbg

Medlem
Lånar denna tråden. Någon som vet hur barnvagn hanteras i go light? Jag är ebg, tänkte ta familjen i go light, med två gratis bagage. Men tänker hur det funkar att lägga till en barnvagn, som ju brukar vara gratis hos sas, och inte räknas in i bagageantalet? Tack.
 

Dr. Miles

Expert
Lånar denna tråden. Någon som vet hur barnvagn hanteras i go light? Jag är ebg, tänkte ta familjen i go light, med två gratis bagage. Men tänker hur det funkar att lägga till en barnvagn, som ju brukar vara gratis hos sas, och inte räknas in i bagageantalet? Tack.
Förutsatt att ditt barn är under 2 år, ingår en barnvagn som bagage när man reser i SAS Go Light.
SAS skrev:
Reser du i Go Light ingår endast en barnvagn som bagage.
Resa med spdbarn - SAS
 

NiNE

Medlem
Tack Dr. Då föll den idéen. Ny plan, boka 3 Go Light och en Go.
Jag förstår inte riktigt varför idén föll? Jag tänkte göra samma sak när vi reser fem pers (varav två under 11 och en INF) i Go Light, nämligen att jag tar två väskor som EBG, plus en barnvagn till INF. Det funkar väl?
 
Last edited:
Toppen