SAS introducerar nytt loungekoncept på inrikesflygplatser

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jacob, 19 December 2014.

1. Jacob

Jacob Medlem

I samband med att SAS presenterade sin kvartalsrapport den 18 december fanns inte bara information om en ny linje mellan Stockholm och Hong Kong, SAS kommer under 2015 även lansera ett nytt loungekoncept för premiumpassagerare på inrikesflygplatser i Skandinavien. Loungerna, kallade "Café Lounger", kommer ligga i direkt anslutning till gaterna och ska enligt SAS erbjuda en…

Se hela inlägget

silwer, rob74 och ulagun gillar detta.
  2. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Första borde komma på Sturup...

segra gillar detta.
  3. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Positiv nyhet
    Blir de då något motsvarande Malmö aviations lounger?
    En i SDL vore toppen, för när man väl passerat security så finns inget alls utom vid charter avgångar.

4. j-n

j-n Medlem

Tror det kommer blir på en norsk destination där inrikestrafiken är viktigast. Skulle tippa på Bergen, Trondheim, Tromsö...

5. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja bara inte första förändring blir att de lägger ned loungen på ARN/T4 och ersätter den med en minimal cafehörna borta vid gate 43 exempelvis...:eek: Undrar om fritt vatten skulle ingå då?

6. Jacob

Jacob Medlem

Det var inte alls den uppfattning jag fick, och det tror jag själv inte heller, det ligger inte alls i linje med vad som kommunicerats officiellt och lite halvofficiellt till oss som har mycket kontakt med SAS-anställda.

Pilotloungen kommer i vilket fall vara på en av de större inrikesflygplatserna, vilken återstår att se.

7. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas också på MMX, espresso house tjänar hyfsat på mig just nu

8. Jacob

Jacob Medlem

Jag tror mig ha en idé hur det kommer se ut. Jag fick nämligen bläddra igenom SAS koncept och designbok i samband med att jag var och testade nya businesstolen innan sommaren, som jag gjorde med SAS designchef. I boken fanns ett koncept på en ny typ av lounge med några bilder.

Vill minnas att det gick i samma blåa färger som används t.ex. vid incheckningen. Ett litet avskärmat område med barstolar och bord och en liten bufféhörna. En enklare variant av inrikesloungen på Gardermoen som jag minns det (observera att det var flera månader sedan och att jag bara såg det under några sekunder). Vi får se om det är det jag tror det är, i så fall lite som med inrikes i övrigt, enkelt men snygg och funktionellt.

9. Kiev

Kiev Medlem

Land:
    Norge Norge
  10. Jacob

Jacob Medlem

Jag är inte säker. Loungen i Trondheim verkar mer vara en traditionell lounge, jag tror detta är ett helt nytt koncept. Men vi får se. Jag har blivit lovad mer information om det nya konceptet och vad som kommer finnas av faciliteter när de kommit lite längre i planeringen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!