ja, det är detFra ca 20. november til slutten av mars er det satt opp 340 på 4/6 avganger i uka på sk907.
Tegn på at 330 skal ut for opgradering?
ja, det är detFra ca 20. november til slutten av mars er det satt opp 340 på 4/6 avganger i uka på sk907.
Tegn på at 330 skal ut for opgradering?
Fast november-mars är en ganska lång period... Det lär inte ta så lång tid att installera en ny kabin.
Nu kanske det blir en A330 som de börjar med, men jag tror ärligt talat vi kommer att ha en nyhet på BC om vad som gäller så fort det är bestämt till 100%. Mao, jag skulle inte lita ett dyft på vad någon crew säger...
Det går mycket rykten på större företag. Det blir lätt sanningar efter ett tag. Vi har flera exempel där crew har sagt dittan eller datten som sedan visat sig inte alls stämma. I det här fallet har de 50% chans att ha rätt, så oddsen är rätt bra, men bara för att någon som jobbar på SAS säger en sak, innebär det inte nödvändigtvis att de faktiskt har fakta i ämnet.
Nej det stämmer såklart men samtidigt är oddsen att de faktiskt har rätt information ganska stor eftersom de faktiskt jobbar på företaget. I detta fall lät informationen väldigt legitim då han hade datum och registrering av flygplanet. Men visst han kan ju ha fel. Vi får väl se när faktan blir offentlig.
Du missar poängen. Nej, informationen är inte mer sann bara för att någon som jobbat på SAS sagt det om personen i fråga inte jobbar med detta (vilket inte crew gör!).
Att en A330 ska in på D-check (eller är det en C-check?) är något som är allmänt känt. Men detta behöver inte innebära att den även får nya kabinen. Däremot är det många som försöker göra den kopplingen utan att faktiskt ha underlag för det.