Senaste nytt

SAS introducerar ny Business Class i januari 2015

Jacob

Medlem
Tjena Vad är det som gör SAS till Premium flygbolag, Nej jag vet inte om ovan bolag har någon enskild flight som det inte finns C klass på men troligtvis inte, men SAS har bara några flighter som har C på longhaul men inte F och resten Y. Nästan alla bolag i Europa graderar upp C, varför, och varför inte SAS. Prova och tänk till och analysera, !!!!???l Vad är det som gör SAS till ett Premium flygbolag???

Läs detta Mångmiljardsatsning när Lufthansa stöper om bolaget | SvD
Jag var på samma Lufthansakonferens som personen som skrev artikeln du refererar till och SAS satsar nog varken mer eller mindre än någon annan. De har nya stolar på gång till sina långdistansflygplan på samma sätt som Lufthansa har lanserat nya stolar under senaste två åren som de nu byter ut.

Sen är det fullt logiskt att det blir ett större och dyrare projekt för ett flygbolag som Lufthansa som har en väsentligt större flotta. De har också väntat med att introducera premium economy som SAS redan haft i många år.

Finns ganska många flygbolag som inte har business class på alla sina flygningar. British Airways har exempelvis inte business class på sina inrikesflygningar i Storbritannien, där är ju faktiskt SAS vassare i så fall då man erbjuder två klasser på alla inrikesflygningar i Skandinavien.
 

Jacob

Medlem
Har fått höra från en källa på SAS att det är A330 som opererar på den amerikanska östkusten som byggs om först och den första ska levereras 1 feb, sedan följer 1 per månad ungefär.
Och det är precis tvärt emot vad SAS tidigare sagt. Jag skulle bli förvånad om de börjar med A330 och inte A340 som de tidigare sagt.
Det verkar faktiskt som det blir en A330 de startar med, enligt SAS pressavdelning. Detta är mycket riktigt tvärtemot vad som sades först.
 

Upandaway

Ny medlem
Utan att bli ett riktigt troll, så måste jag få säga att man blir lite trött på detta...
Hur kan press/marknadsavdelningen överhuvudtaget bomma på detta öppna mål.
De borde väl ha frågat någon som VET innan pressreleasen... ;;
Jag har läst innantill, hos SAS, vilken typ de börjar med. Och bokat därefter...
(Klart att även det var tidernas största chansning, men det fanns trots allt ett logiskt resonemang bakom!)
 

agehall

Medlem
Fast innan du har en seatmap som visar nya kabinen, så kan du i princip glömma att få den. Alla som förväntar sig något annat kommer bara att bli besvikna. Vi har haft flera exempel på liknande saker här tidigare.

Så mitt råd till de som vill testa är att vänta tills iaf större delen av renoveringen är genomförd innan man bokar något. Annars kommer ni med största sannolikhet att bli besvikna. (Eller så ska ni köpa en trisslott!)
 

Upandaway

Ny medlem
Jag vet. Du har rätt ;)
Är nog mest arg på mig själv, att jag gick på den enkla..
Lyssna på SAS egen marknadsavdelning, hur naiv får man vara?
Lyder ditt råd nästa gång!
(tror faktiskt att den matematiska chansen är större på en trisslott!)
 

agehall

Medlem
Jag tror det är många saker som påverkar varandra här. Det kan ju vara så att oplanerat underhåll av en maskin sköt på ordningen på något sätt tex.

Skulle tro att det är extremt svårt för ett bolag som SAS, som har så få flygplan, att sätta ett schema långt i förväg och hålla det till punkt och pricka. Man har helt enkelt för lite marginaler ifall det uppstår mekaniska problem och därmed förändras schemat väldigt snabbt.
 

Jacob

Medlem
Utan att bli ett riktigt troll, så måste jag få säga att man blir lite trött på detta...
Hur kan press/marknadsavdelningen överhuvudtaget bomma på detta öppna mål.
De borde väl ha frågat någon som VET innan pressreleasen... ;;
Jag har läst innantill, hos SAS, vilken typ de börjar med. Och bokat därefter...
(Klart att även det var tidernas största chansning, men det fanns trots allt ett logiskt resonemang bakom!)
Jag tror inte det är en felsägning utan en ändring som skett under arbetets gång av någon anledning.
 

Upandaway

Ny medlem
Hmm, läste mitt något buttra inlägg och kan konstatera att jag ligger på gränsen till att bli den sura medelålders gubbe jag är IRL.. Blir lätt lite tråkig stämning ;)
Egentligen vill vi ju alla bidra/skapa en bättre flygupplevelse, och då krävs det att eventuell kritik framförs sakligt och korrekt.
Jag är väldigt ny här på BC och om jag lovar att bättra mig, får jag förhoppningsvis en andra chans...
 
Toppen