Senaste nytt

SAS introducerar förbeställning av mat i SAS Go på Europaflygningar

Flying P

Medlem
Om maten är viktigare än tidtabell, flexibilitet så finns det många andra flygbolag att välja mellan.
Som @Senator har poängterat flera gånger, Norwegian är SAS huvudkonkurrent.
Så förvänta sig bra matkvalitet i SAS Plus inom Europa av SAS är ungefär likadant som om man förväntar sig bra matkvalitet av Norwegian när man flyger med deras Flexbiljett.
Håller med Senator. Problemet är att SAS marknadsför sig mot affärsresenärerna, inte mot turisterna. "we are travellers". I mina öron klingar det inte turism i deras slogan.
 

Dr. Miles

Expert
Håller med Senator. Problemet är att SAS marknadsför sig mot affärsresenärerna, inte mot turisterna. "we are travellers". I mina öron klingar det inte turism i deras slogan.
Det är just affärsresenärerna som ofta vill ha/behöver flexibilitet.
En av anledning av Champagne försvann från flygningar inom Europa var att affärsresenärer prioriterade inte kvalitet av drycker.

Eftersom SAS inte kan leverera både kvalitet och flexibilitet, det är flexibilitet man betalar för SAS Plus.
(även om det mesta från vagnen ingår i SAS Plus inom Europa).
 

twiggs

Medlem
Då får du boka något annat bolag.

Varför skulle en varm måltid vara en omöjlighet på SAS kan jag inte begripa! Speciellt inte när det hela handlar om förbeställning av mat i SAS Go, dvs till en kostnad. Många charterbolag erbjuder enklare måltidsbrickor på deras flygningar, och det är väl på flygningar av den längden detta skulle kunna bli aktuellt; även om Austrian givetvis kan erbjuda varm mat i Economy mot en kostnad på en sträcka som är kortare än Stockholm–Umeå så ska vi nog inte kunna förvänta oss samma "stordåd" av SAS…
 
Detta åt jag på Austrian för €15 påväg hem från Wien (till Kastrup). Förbeställt. Vin bjöd dom på.

b4f3c22e0a6be96e6aa0ddadba854d35.jpg
 

Jonas C

Medlem
När jag trycker på förbeställ mat så får jag bara upp val av sittplats. Har en bokning till Berlin.
 
Toppen