Senaste nytt

SAS introducerar förbeställning av mat i SAS Go på Europaflygningar

Men du får välja smörgåsar, wraps (finns dom kvar?) eller icke middagslådan om den finns lastad... Valde icke-middags lådan sist...
Det märks att vissa här helt har accepterat SAS låga servicenivå. Det borde rimligt, av ett bolag som SAS, att servera varm mat och erbjuda flera alternativ till oss som inte flyger Economy. Folk verkar ha glömt hur bra det kan vara. Testa AirSerbia, Turkish, Brussel eller Aegan business inom europa. Det är samma pris som SAS.

Min tanke var att man som Plus-resenär vid bokningen kunde få 3-4 altetnativ att välja på, eller åtminstonde få presenterat vad som kommer att serveras. Som Emirates gör i sin iPad-app. Är ju trevligt att veta vad man kommer få äta så att man kan planera sitt matintag över dagen.
 

Magino

Medlem
Det märks att vissa här helt har accepterat SAS låga servicenivå. Det borde rimligt, av ett bolag som SAS, att servera varm mat och erbjuda flera alternativ till oss som inte flyger Economy. Folk verkar ha glömt hur bra det kan vara. Testa AirSerbia, Turkish, Brussel eller Aegan business inom europa. Det är samma pris som SAS.

Min tanke var att man som Plus-resenär vid bokningen kunde få 3-4 altetnativ att välja på, eller åtminstonde få presenterat vad som kommer att serveras. Som Emirates gör i sin iPad-app. Är ju trevligt att veta vad man kommer få äta så att man kan planera sitt matintag över dagen.

Vissa verkar ha helt glömt bort att Plus inte är Business. Största anledningen till att de som bokar plus bokar just plus är för att de ska ha flexibla biljetter. Kunna ta en av gång tidigare eller senare på dagen, kunna boka av och så vidare. Att då har massa förbeställningar på folk som bokar av 5 45 min innan avgång kan bli knepigt för SAS.

Om jag inte har fel så är detta ett första test för SAS och deras koncept kommer säkert att utvecklas i framtiden eller helt skrotas om de inte fungerar.
 

Palazzi

Medlem
Vissa verkar ha helt glömt bort att Plus inte är Business. Största anledningen till att de som bokar plus bokar just plus är för att de ska ha flexibla biljetter. Kunna ta en av gång tidigare eller senare på dagen, kunna boka av och så vidare. Att då har massa förbeställningar på folk som bokar av 5 45 min innan avgång kan bli knepigt för SAS.

Om jag inte har fel så är detta ett första test för SAS och deras koncept kommer säkert att utvecklas i framtiden eller helt skrotas om de inte fungerar.

Viktig poäng, men fallerar lite när servicen även är sämre än nämnda bolags ekonomiklass. Finns ju dock andra fördelar, i form av flexibilitet o intjäning (som du nämner).

Men som utgångspunkt. Det SAS idag ämnar erbjuda är nog det mesta vi kan förvänta oss. Finns inte ekonomi...eller kunder. ..för annat.
Sen det där med oregelbunden service, där borde man såklart skärpa sig

Allt kan ju inte passa alla är en rimlig slutsats ☺
 
I Plus får du ju välja bland allt, och ta fyra av varje om det skulle räcka och du orkar..

Men du får välja smörgåsar, wraps (finns dom kvar?) eller icke middagslådan om den finns lastad... Valde icke-middags lådan sist...
Hvis der nu bare var lastet nok... Senest var der INTET spiseligt i vognen da crew kom tilbage for salgs-showet i Go..

Og ja, wrappen findes stadig og er mindst lige så ulækker som tidligere..
 

Flying P

Medlem
Jag pratar anständigt serverad mat utifrån mina önskemål. Där klarar sig vilket gatukök som helst bättre.
Till och med vissa mat i First class möter sig inte hål i väggen matställe i Kina, så jämförelse med mat ombord och mat på marken är inte ett bra exempel.
Cristoffer gjorde nog en dålig jämförelse men samtidigt - att blanda in "hål-i-väggen-ställen" i Kina i jämförelse med SAS Go på Europaflygningar är väl inte helt relevant.
 

011430121

Medlem
Det märks att vissa här helt har accepterat SAS låga servicenivå. Det borde rimligt, av ett bolag som SAS, att servera varm mat och erbjuda flera alternativ till oss som inte flyger Economy. Folk verkar ha glömt hur bra det kan vara. Testa AirSerbia, Turkish, Brussel eller Aegan business inom europa. Det är samma pris som SAS.

Min tanke var att man som Plus-resenär vid bokningen kunde få 3-4 altetnativ att välja på, eller åtminstonde få presenterat vad som kommer att serveras. Som Emirates gör i sin iPad-app. Är ju trevligt att veta vad man kommer få äta så att man kan planera sitt matintag över dagen.
Kan inte hålla med dig, SAS har ett helt annat löneläge och plusbiljetterna erbjuds oftare till lägre priser än Businessbiljetterna på de bolag du hänvisar till.
Jag är helt till freds med det SAS erbjuder i plus, och till rimliga priser.
 

Dr. Miles

Expert
Om maten är viktigare än tidtabell, flexibilitet så finns det många andra flygbolag att välja mellan.
Som @Senator har poängterat flera gånger, Norwegian är SAS huvudkonkurrent.
Så förvänta sig bra matkvalitet i SAS Plus inom Europa av SAS är ungefär likadant som om man förväntar sig bra matkvalitet av Norwegian när man flyger med deras Flexbiljett.
 
Toppen