Senaste nytt

SAS introducerar bekräftade uppgraderingar på interkontinentala flygningar

Roger J

Medlem
Var det likadant innan förändringen, att för att få en bekräftad uppgradering skulle det finnas lediga EB-seats på flighten?

Och om det är så att det måste finnas lediga EB-seats för att få en bekräftad uppgradering till C, ja då lär det inte bli många som går igenom till EWR eller ORD.

Nej, för Star Alliance-uppgraderingar ska det väl finnas Z?
 

agehall

Medlem
Hellre betalar lite högre pris med poäng om jag får bekräftat upgrade istället att vänta tills du är på flygplats och får veta om det blir upgrade eller inte.

Håller helt med dig om detta, men om förbokningen är begränsad till vissa bokningsklasser medans standby-uppgraderingen fungerar bara det finns lediga stolar så är förhandsbokningen näst intill värdelös.
 
Håller helt med dig om detta, men om förbokningen är begränsad till vissa bokningsklasser medans standby-uppgraderingen fungerar bara det finns lediga stolar så är förhandsbokningen näst intill värdelös.

Jag tolkar denna info att till alla revenue biljetter kan du boka uppgradering.

2012-12-11 23-29-11.png

Själv haft iaf X, I och P på mina EB biljetter som bokningsklass. G är ju grupp. N och R är ju non revenue biljetter också - typ ID/Industry discount.

http://www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/Uppgradering/
 

agehall

Medlem
Jag tolkar denna info att till alla revenue biljetter kan du boka uppgradering.

Visa bifogad bild 12055

Själv haft iaf X, I och P på mina EB biljetter som bokningsklass. G är ju grupp. N och R är ju non revenue biljetter också - typ ID/Industry discount.

http://www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/Uppgradering/

Den där tabellen talar ju om vilka klasser du kan uppgradera ifrån. Inte vilka klasser som måste finnas för att den ska gå igenom...
 

Pushback

Medlem
Ett underbart initiativ att kunna förhandsboka upgrade på SAS och inte bara gå via *A upgrade. Priset är ganska överkomligt trots höjningen. Men som flera av er skriver - värdelöst (åtminstone till C) om det krävs att det måste finnas lediga Award stolar.

Award availability på Non-stop flighterna USA kräver oftast 10-11 månader framförhållning, vilket gör 30 dagars regeln omöjlig. Hur är detta tänkt att kunna fungera i realiteten? Varje person på BC forumet som bokat Award tickets med SK i C vet ju att nyheten SAS erbjuder är som att vinna jack-pot på lotto. Mycket intressant att höra feed back från den som lyckas få till detta.
 
Toppen