Senaste nytt

SAS introducerar bekräftade uppgraderingar på interkontinentala flygningar

Är väl ganska naturligt att det kommer "prishöjningar" på poänguttagen mtp att det faktiskt klirrar ner lite mer poäng nu för tiden. (100% intjäning på Economy, osv...) 10.000 poäng tycker jag har varit prisvärt för att gå från M till Y på long haul, 15.000 poäng då? Nja, då behöver nog iallafall jag fundera lite till.
 

Magino

Medlem
Klart det alltid är tråkigt med höjningar av kostnader men tycker inte detta var så farligt för long-haul. däremot skulle jag aldrig uppgrader short-haul för 15'
 

agehall

Medlem
Jaha, det här försämrar ju värdet lite, men det var väl inte helt oväntat med tanke på 100% intjäning.

Det är väl värt en del att kunna uppgradera i förväg, men frågan är om det krävs awardplatser tillgängliga för att det ska fungera - isåfall är det helt värdelöst.
 

Viking75

Medlem
Jag "ekar" Agehall" i undran och åsikt gällande awardplatskrav eller inte. Helt avgörande i mina ögon.

Men ju mer jag tänker destå "dyrare" känns de nya poängen!
 

lnixon

Medlem
Oj, där kom det in en slatt Diners Card-poäng så att jag faktiskt har tillräckligt för uppgradering även till de nya priserna på hemresan. Timing! :)
 

EBGGOT

Medlem
Så illa var det inte! Tycker funktionen att kunna göra både bekräftad och på flygplatsen till samma poäng antal är kanon ...
 

lnixon

Medlem
Mmmja, jag betalar gärna lite extra för sinnesfriden med en bekräftad uppgradering, men jag tycker ju att de hade kunnat behålla priserna för standby-uppgradering. Så många platser blir det väl ändå inte kvar efter Optiontown, *A-uppgraderingar och bekräftade uppgraderingar?
 
Toppen