Senaste nytt

SAS intra-Europa i business class

Storsteffe

Medlem
Åkte Eco till Alicante med ungarna 1/8 och tyckte uppriktigt synd om de stackarna i C.... Åkte senast BA 26/7 till Edinburgh och det är enligt min ringa erfarenhet av SAS intra europa ett helt annat koncept där man iofs kan råka ut för sämre och bättre crew men i grunden visar man att man prioriterar C-klass.

PS.
Peter Stormare var med på planet till London 26/7 men det ska väl in i en annan tråd :)
 

Agö

Medlem
Åkte Eco till Alicante med ungarna 1/8 och tyckte uppriktigt synd om de stackarna i C.... Åkte senast BA 26/7 till Edinburgh och det är enligt min ringa erfarenhet av SAS intra europa ett helt annat koncept där man iofs kan råka ut för sämre och bättre crew men i grunden visar man att man prioriterar C-klass.

PS.
Peter Stormare var med på planet till London 26/7 men det ska väl in i en annan tråd :)

Finns C till ALC? Trodde att Y var högsta klass dit.
 

Storsteffe

Medlem
Både Biz och Eco xtra på vägen hem endast en rad eco xtra dock.

Fast nu hittar jag bara xtra på SAS så jag kanske såg fel.... inte omöjligt då vi hade rätt kul på vägen ner ;)
 
Last edited:
De gånger som jag flugit med SAS i C inom Europa har jag varit nöjd för service, mat, dricka och gardinen har också varit på sin plats. Jag lovar återkomma hur gick min resan till Barcelona när jag ska dit den 24 augusti med SK i C. :)
 

Jacob

Medlem
Är det egentligen något flygbolag som har en riktigt bra intra-europeisk business class? Det känns som många flygbolag tar sig i kragen en liten stund och skapar något bra men sedan dekar ner sig igen. Mönstret går igenom om och om igen. Flygbolag efter flygbolag...

Det är givetvis alltid trevligt att flyga business class, jag brukar trivas och har haft massvis med trevliga flygningar med såväl SAS som många andra bolag, men om man ställer det i relation till priset och vad som skulle gå att göra.

Jag tycker i stort sätt alla europeiska flygbolag borde åka till Moskva och lära sig av Aeroflot hur man skapar en riktigt bra business produkt, deras produkt har allt. Den i särklass bästa business class som går att få inom Europa. Ingen konkurrens!
 

Agö

Medlem
De gånger som jag flugit med SAS i C inom Europa har jag varit nöjd för service, mat, dricka och gardinen har också varit på sin plats. Jag lovar återkomma hur gick min resan till Barcelona när jag ska dit den 24 augusti med SK i C. :)

Samma erfarenhet det gäng gånger jag åkt C med SAS inom Europa. Men man får väl hålla i minnet att det är dyrt och att den mjuka produkten - oavsett om det serveras champagne e.d. - aldrig kan motsvara priset för en betald C-plåt. Maten ja, jag äter ju tämligen ofta på bättre ställen så för egen del avstår jag helst från flygplansmat inom Europa.
 

EricT

Medlem
SAS intra EU är INTE bra som sagt...sas tillUSA är inte heller bra. Så jag förstår inte varför folk envisas med att åka sas när det finns BA och Swiss.... eller flera andra bra alternativ.
 
SAS intra EU är INTE bra som sagt...sas tillUSA är inte heller bra. Så jag förstår inte varför folk envisas med att åka sas när det finns BA och Swiss.... eller flera andra bra alternativ.

En aspekt är att många av oss som hänge här i BC.se reser en hel del i tjänsten och vi måste följa de avtal som allas arbetsgivarna har tecknat.

Det andra är att själv provat flyga både med BA och LH till USA med byten i Europa och resan känns så himla lång. Oftast vi "eskimos" som bor här nordligaste delen av Europa uppskattar ett flyg alternativ som är direkt. T.ex. ARN-EWR med SK kommer inte att förlora mot LH och byta i FRA/MUC i mina ögon. Alltså helst direkt utan byten om det är möjligt.

Den tredje är ju att det sägs att vi är ganska patriotiska och vill köra med Volvo, köpa el från Vattenfall, bo i ett Älvsby hus och flyga med SAS. Alltså stödja det inhemska produktionen exakt samma sätt som amerikanerna gör.

Allt är inte så enkelt alltid - tyvärr.
 
Toppen