SAS inrikeslounge terminal 4 - access med Sas Plus utan EBG?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Svartson, 30 Juni 2013.

1. Svartson

Svartson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, som rubriken säger.. en snabb fråga; har jag access till loungen på ARN T4 med en inrikes SAS Plus-biljett - eller måste jag vara EBG/Star gold? Som jag förstår det krävdes det tidigare EBG, men informationen på webbsidan (http://www.sas.se/SAS-Global/sas-go-plus/norden-europa/) antyder i vart fall loungeaccess... någon som vet?

2. miramax

miramax Medlem

Jag har läst tidigare inlägg här där folk kommit in med SAS Plus Boarding pass. ;)

3. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt informationen som finns på länken så ska du ha tillgång till lounge med SAS Plus biljett.

4. Gnagel

Gnagel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har kommit in i T4-loungen med bara mitt SAS Plus boardingpass.

5. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yep. Det är inga problem alls (erfarenhet och bekräftat från officiellt håll). Det är en del av förmånerna för Plus så det är bara att gå in. :)

6. tobbe88

tobbe88 Medlem

Hej! Har de ändrat på reglerna för lounge tillgång för inrikesloungen på arlanda om man är EBS (gäller jul och sommar)? När jag kollar på sas.se så kan jag inte riktigt ur läsa om man får det eller inte. Ska flyga nästa vecka (inrikes) och har många timmar på arlanda...

7. Här kan du hitta infon: Lounger - SAS

tobbe88 gillar detta.
  8. anjak

anjak Medlem

Har du många timmar att spendera där så skulle jag gå över till loungen i T5 istället.

9. tobbe88

tobbe88 Medlem

@anjak! Är det okej att gå dit fast jag bara ha en inrikesbiljett? (trodde man behövde ha en biljett för europa eller världen för att komma in där?)

10. anjak

anjak Medlem

Ja det är inga problem, gjorde det själv för två veckor sen.

tobbe88 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!