SAS inrikeslounge på Arlanda - vilka guldmedlemmar har tillträde?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av David Granström, 23 Juni 2011.

1. Vem har egentligen tillträde till inrikesloungen i T4 på ARN - måste man vara EBG eller funkar det även med andra *G-statusar? Måste jag i så fall exempelvis ha mitt Senator-kort registrerat i bokningen för att släppas in i självbetjäningskarusellen eller kan man koppla flera kort till sin resa och på så sätt fortfarande samla poängen till sitt EuroBonus(S)-konto?

2. Jacob

Jacob Medlem

Det finns ju ingen bemannad reception i loungen, det är automatspärrar vid ingången, ungefär som i tunnelbanan, så du måste hur som helst ha ditt guldkort i reservationen för att bli insläppt.
    Men det är väldigt enkelt att fixa. Lägg in ditt guldkort i reservationen, checka-in, gå in i loungen, och sedan i loungen använd internet datorerna, gå in på SAS online check-in, och ändra bonusprogram till det program dit du vill ha poängen.

Jag kan intyga att det fungerar alldeles utmärkt.

Det har varit lite till och från om inrikesloungen är tillgänglig för alla Star Alliance guldmedlemmar, eller endast för Eurobonus guld.
    Jag tror dock att det är det förstnämnda som gäller.

http://www.businessclass.se/artikla...nge-stockholm-arlanda-terminal-4-inrikes.html

1 person likes this.
  3. Jag kunde inte gå in SAS inrikes lounge på Arlanda Terminal 4 tidigare som Star Alliance guldmedlem på annat Star Alliance flygbolag.
    Det fanns ingen personal och det var som Jacob skrev, en automatspärr.
    Den kände inte mitt guldkort från bmi.

Enligt SAS webisda, har Star Alliance guldmedlemmar också tillgång till SAS Lounge på Arlanda Terminal 4.

Hur det fungerar i praktiken vet jag tyvärr ej.

4. SK9269

SK9269 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag pendlar mellan Malmö och Stockholm varje vecka sedan mer än ett år men visste inte ens att SAS har en lounge på inrikesterminalen T4 på Arlanda så var hittar man den?

5. Det ligger nära gate 37 och en trappa upp.

Du kan hitta kartan här.

6. SK9269

SK9269 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan då inte finnas någon tydlig information om att den finns där för då borde jag ha sett den för längesen. Men jag ska se om jag hittar den nästa gång jag är på Arlanda, imorgon, nu när jag vet ungefär var den finns.

Tack!

7. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det står SAS/Diners på kartan. Kommer man in med Dinerskort där också?

8. Det märkte jag också. Men Diners loungeguiden visar inte Stockholm T4 som kontrakt lounge.

Airport Lounge Details | Diners Club International

9. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  10. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur är det nu i sommar , är inrikes loungen stängd ännu? Har för mig den brukar hålla sommar stängt några veckor?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!