SAS inrikes: tur/retur = två enkelresor?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Thornado, 6 December 2015.

1. Thornado

Thornado Medlem

Hej!

Vill bara dubbelkolla en sak för att undvika potentiellt trubbel. Visst bokas inrikesresor med SAS som två enkelresor även om man bokar det som tur/retur?

Min syster har en biljett (ungdoms) GOT-LLA-GOT men kommer inte kunna använda första segmentet. Kan vi räkna med att andra segmentet finns kvar ändå utan åtgärd från oss eller måste man boka av första segmentet?
    (Biljetten bokades med nu utgågna vouchers, så får inte tillbaka skatter även om man bokar av ett segment)

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kontakta alltid kundtjänst i denna typ av ärenden och be dem stryka första segmentet.

agehall och Thornado gillar detta.
  3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det stämmer att de normalt bokas som enkelresor men som fcx skriver: ta det säkra före det osäkra och kontakta kundtjänst. Det är väldigt segt om av någon anledning bägge resorna avbokas...

4. Thornado

Thornado Medlem

Jo, nu har jag gjort det, och det verkar som att jag faktiskt kommer att få tillbaka 75 kr i skatter också. Det kan nog stämma att min voucher inte täckte hela biljettkostnaden, så lite fick betalas med kort.

fcx och Kricka gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!