Senaste nytt

SAS Inrikes lounge Arlanda T4 - Kaos i loungen

Plissken

Medlem
lounge2.JPG
lounge1.JPG

Här kommer några exempel. I princip vartenda ledigt bord såg ut så här när jag anlände. Och inte såg det bättre ut när jag gick :eek:
 

ski

Medlem
Min käpphäst är att var och en plockar undan sitt skräp. Då blir det genast trevligare. Av någon anledning har loungebesökarna slutat ta undan efter sig. Har skett en märkbar försämring sista månaderna. Detta är så enkelt så till och med en silvermedlem borde förstå detta.... Skärpning medresenärer :mad:
 

thsred

Medlem
Min käpphäst är att var och en plockar undan sitt skräp. Då blir det genast trevligare. Av någon anledning har loungebesökarna slutat ta undan efter sig. Har skett en märkbar försämring sista månaderna. Detta är så enkelt så till och med en silvermedlem borde förstå detta.... Skärpning medresenärer :mad:

Precis. Är det svårt att plocka undan skräpet? Toalettproblemet är ju en sak, men att ha en massa engångstallrikar och -glas som man inte kan kasta när man går är ju lite som en högstadiefest. Man kan ju hoppas att de som besöker loungen har lite bättre vett än en tonåring... Däremot så måste ju SAS se till att soptunnorna inte är fulla.
 

Walter

Medlem
Visa bifogad bild 52360 Visa bifogad bild 52361
Här kommer några exempel. I princip vartenda ledigt bord såg ut så här när jag anlände. Och inte såg det bättre ut när jag gick :eek:

Det hör inte vid ovanligheterna mellan 16-19.

Min käpphäst är att var och en plockar undan sitt skräp. Då blir det genast trevligare. Av någon anledning har loungebesökarna slutat ta undan efter sig. Har skett en märkbar försämring sista månaderna. Detta är så enkelt så till och med en silvermedlem borde förstå detta.... Skärpning medresenärer :mad:

Har för mig att det inte finns några soptunnor för besökarna att använda? Nån får gärna kolla!
 

anjak

Medlem
Min käpphäst är att var och en plockar undan sitt skräp. Då blir det genast trevligare. Av någon anledning har loungebesökarna slutat ta undan efter sig. Har skett en märkbar försämring sista månaderna. Detta är så enkelt så till och med en silvermedlem borde förstå detta.... Skärpning medresenärer :mad:
Här har ju SJ lyckats väldigt bra i sin lounge, merparten av oss gäster plockar faktiskt undan disken efter sig. Problemet i T4 är väl att det inte riktigt finns nån naturlig plats att ställa disken på eller att slänga sin tallrik, papperskorgarna känns lite små.
 

kaktusen

Medlem
Min käpphäst är att var och en plockar undan sitt skräp. Då blir det genast trevligare. Av någon anledning har loungebesökarna slutat ta undan efter sig. Har skett en märkbar försämring sista månaderna. Detta är så enkelt så till och med en silvermedlem borde förstå detta.... Skärpning medresenärer :mad:
Du har missförstått det hela totalt. Har man tillgång till loungen så är man en mycket viktig person som inte behöver följa regler som andra. Man ska gärna prata högljutt i mobilen om mergers, tjejer/killar man har kn#llat i helgen och om vilken snygg bil man har. Gärna flika in något om hur mycket pengar man drog iväg i helgen eller att båten går bra. Att man har dålig cashflow är irrelevant. Den som inte leasar bil, båt, maxar kreditkortet och lånar 100% till både brf och sommarställe är en loser. Telefonrummet är för nerdar som inte är viktiga. Detsamma gäller den som lämnar loungen och ringer viktiga samtal i trapphuset. Hur patetisk kan man vara?

För viktiga personer är det obligatoriskt att ta upp minst tre platser. Man sitter på en stol, har jackan på den andra och sedan någon trendig ryggsäck/messenger bag/portfölj på den tredje. Det finns andra stolar i loungen för de som är mindre viktiga. När det blir stopp i toaletten så använder man inte toalettborsten och fixar detta. Det kan väl andra göra. Är det inte därför SAS har personal på plats? Man ska inte plocka undan burkar, flaskor eller tallrikar i loungen. Rent trams. Det är 2016 och plocka undan kan väl andra göra. Typiskt miljöpartister som vill att man ska hålla på och plocka undan och slänga skräp.
 

Gearup

Medlem
Det hör inte vid ovanligheterna mellan 16-19.



Har för mig att det inte finns några soptunnor för besökarna att använda? Nån får gärna kolla!

Vill också minnas att det saknas avlämpningsställe för skräp. Var dock ett tag sen jag besökte loungen.
 

thsred

Medlem
Det hör inte vid ovanligheterna mellan 16-19.
Har för mig att det inte finns några soptunnor för besökarna att använda? Nån får gärna kolla!

Vill också minnas att det saknas avlämpningsställe för skräp. Var dock ett tag sen jag besökte loungen.

Det finns. Har använt dem själv. Däremot så är de inte så stora. Det är mer "normala" soptunnor. Och därför så tror jag att de blir fulla rätt så snabbt.
 
Toppen