Senaste nytt

SAS inför zoner för boarding

Wyll

Medlem
Som det är nu så gäller både prioboarding (där det inte är zon boarding) och fasttrack för hela bokningen. Och det fungerar på samma sätt hos t ex United och Delta där jag nyligen haft familjen med på flighter.
Rent praktiskt så tycker nog jag att det är lämpligt att alla på en bokning får samma boarding zone. (Som redan verkar vara praxis hos andra bolag)

Är du säker på det? Jag bokade mig själv och 4 kollegor dvs olika efternamn de fick inte fast track eller prio boarding. CPH-ARN och jag hade då Gold status.
 

Fredrik

Medlem
Jag och flickvän som reser på samma bokning. Inte alls optimalt att vi hamnar i olika zoner.

Zon: A
Sträcka: Arlanda-Tegel
Eurobonus Status på Boarding Pass: EBG
Övrig status angiven på Boarding Pass: -
Kabinklass: Go
Vilket säte (Rad och bokstav tex 11A): 9C

Zon: H
Sträcka: Arlanda-Tegel
Eurobonus Status på Boarding Pass: -
Övrig status angiven på Boarding Pass: -
Kabinklass: Go
Vilket säte (Rad och bokstav tex 11A): 9B

Åkte ni idag med SK2677? Jag gjorde det och såg åtminstone en person bli stoppad från att försöka boarda med zon A.
 
Detta fungerade perfekt på SK0117 igår (Arlanda - Sturup). Jag och min ena son var grupp A medan fru och andra son grupp G. Vi var alla bokade på samma bokning, jag EBD. Jag pratade med kvinnan som skötte boardingen och frågade om hela familjen kunde boarda med mig "javisst, självklart får de göra det". Dock så blev det ilsket rött för min fru och det fick skötas manuellt.
 

EBGGOT

Medlem
Detta fungerade perfekt på SK0117 igår (Arlanda - Sturup). Jag och min ena son var grupp A medan fru och andra son grupp G. Vi var alla bokade på samma bokning, jag EBD. Jag pratade med kvinnan som skötte boardingen och frågade om hela familjen kunde boarda med mig "javisst, självklart får de göra det". Dock så blev det ilsket rött för min fru och det fick skötas manuellt.
Inget som behöver justeras manuellt kan fungera perfekt enligt mig pga att vi vet att olika SAS medarbetare kommer hantera detta olika OAVSETT vad reglementet säger.....

Skall man behöva argumentera till sig prioboarding för sin sambo/barn/etc etc .... NEJ tack!
 
Inget som behöver justeras manuellt kan fungera perfekt enligt mig pga att vi vet att olika SAS medarbetare kommer hantera detta olika OAVSETT vad reglementet säger.....

Skall man behöva argumentera till sig prioboarding för sin sambo/barn/etc etc .... NEJ tack!
Det finns alltid något att klaga på, antingen ingen pripboarding alls, eller pripboarding som finns men inte efterlevs eller pripboarding som inte är så som man själv tycker.
 

Canadien

Medlem
95% av mina resor är ensam, så då funkar detta bra för mig. Med familjen blir det till att cleara manuellt då, inget större problem.
 

El0

Medlem
Zon: A
Sträcka: ARN - HKG
Eurobonus Status på Boarding Pass: EBG
Övrig status angiven på Boarding Pass:
Kabinklass: M (SAS YOUTH Go)
Vilket säte (Rad och bokstav tex 11A): 41A
 

mha321

Medlem
Inget som behöver justeras manuellt kan fungera perfekt enligt mig pga att vi vet att olika SAS medarbetare kommer hantera detta olika OAVSETT vad reglementet säger.....

Skall man behöva argumentera till sig prioboarding för sin sambo/barn/etc etc .... NEJ tack!

Håller med om att det inte kan påstås vara perfekt.

Däremot är det ju ett gigantiskt steg framåt jämfört med att behöver argumentera för det i *alla* lägen, för det mesta utan att få det att fungera ändå.

Och när väl basen är på plats är det säkert inte omöjligt att de kan få in rätt zon på alla i samma bokning. Det kommer naturligtvis aldrig att bli 100% rätt vad man än gör, men det betyder inte att det är 100% fel...
 
Toppen